ورود ایرانی‌ها به ارمنستان برای دریافت واکسن

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: می‌توان گفت گستردگی ایرانیانی که برای دریافت واکسن به ارمنستان می‌روند بسیار زیاد است. همه پروازهایی که از ایران به ارمنستان رفته یا بازگشته، تقریبا پر بوده است.

به گزارش ایمنا، هرویک یاریجانیان در مورد موج سفر ایرانیان به ارمنستان به منظور دریافت واکسن کرونا اظهار کرد: ارتباط زمینی با ارمنستان هنوز راه اندازی نشده ولی رفت و آمدها از طریق هوایی انجام می‌شود. دولت ارمنستان نیز برنامه خاصی برای واکسیناسیون ندارد، از آنجا که خودشان سهمیه دارند و استفاده می‌کنند عملاً هرکسی که به این کشور می‌رود و خواستار دریافت واکسن است به او واکسن می‌زنند.

وی افزود: دولت ارمنستان در برابر این واکسن‌ها مبلغی را نیز دریافت نمی‌کند و به صورت رایگان به توریست‌ها تزریق می‌کند. علاوه بر این چند پزشک در محل هستند که آزمایشات مربوطه را انجام می‌دهند. بعد از اندازه گیری فشار و اکسیژن خون تزریق واکسن انجام می‌شود که همه این مراحل به صورت رایگان است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد ایرانیانی که در ارمنستان واکسن دریافت کرده‌اند گفت: برای دستیابی با آمار تعداد ایرانی‌هایی که در ارمنستان واکسن دریافت کرده‌اند درخواست دادیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. شاید اگر سفارت ایران در ارمنستان درخواست دهد زودتر و راحت‌تر بتواند آمار را به دست بیاورد.

یاریجانیان یادآور شد: ولی می‌توان گفت گستردگی ایرانیانی که برای دریافت واکسن به ارمنستان می‌روند بسیار زیاد است. همه پروازهایی که از ایران به ارمنستان رفته یا بازگشته، تقریباً پر بوده است.

وی همچنین به سوال دیگری درباره امکان خرید واکسن از طریق ارمنستان توسط ایران پاسخ داد: خود ایران می‌تواند واکسن دریافت کند و نیازی نیست از طریق ارمنستان این کار را کند. اما شنیده‌ها حاکی از این است که صحبت‌هایی شده که البته با توجه به تولید واکسن در ایران احتمالاً نیاز چندانی به واکسن‌های خارجی نخواهیم داشت.

منبع: ایلنا

کد خبر 504900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.