ظرفیت تولید انرژی در دوره پنجم مدیریت شهری به ۶۰۰ کیلووات رسید

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امروز نیروگاه ۲۶۰ کیلو واتی میدان مرکزی میوه و تره‌بار به بهره برداری خواهد رسید.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اظهار کرد: از ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان هم اکنون تمامی آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال انجام فعالیت است و امروز بیست و هشتمین نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی مدیریت شهری در خصوص توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت دار شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه این میزان تولید انرژی الکتریکی از محل نیروگاه‌های خورشیدی باعث کنترل و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به محیط زیست شده است، ادامه داد: با اجرایی شدن نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره بار این میدان به عنوان اولین میدان میوه و تره بار در کشور خواهد بود که نسبت به اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر دستیابی به ۲۵ درصد از سهم انرژی از طریق انرژی‌های نو اقدام کرده است.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر و در راستای استفاده از فناوری‌های نوین در قالب انرژی‌های پاک با بهره گیری از توانمندی‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی؛ سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نسبت به شناسایی سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی جهت مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است که در همین ارتباط افراد توانمند و سرمایه گذاران علاقمند می‌توانند در اجرایی شدن این طرح‌های مشارکتی با شهرداری اصفهان همکاری کنند.

وی تاکید کرد: احداث نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، ۱۰ کیلوواتی منطقه هشت و سه نیروگاه ۱۰ کیلوواتی در مناطق دو، ۹ و۱۳ از اقدامات دیگر مدیریت شهری است که اجرایی و به بهره برداری رسیده است و به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با احداث این نیروگاه‌ها ظرفیت تولید انرژی از ۲۳۰ کیلو وات در ابتدای این دوره از مدیریت شهری به ۶۰۰ کیلووات رسیده است که اقدامی مهم و تأثیر گذار در کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی و همچنین گازهای گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه اجرای نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گل‌ها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه هشت نیز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب شود.

امیری گفت: این موضوع در شورای اسلامی شهر مطرح شده و این شورای، شهرداری را مکلف کرده که سالانه بالغ بر سه هزار آب‌گرمکن خورشیدی نصب شود که در حال حاضر با توجه به دستورالعمل تهیه شده در یکسال و نیم گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد آپارتمان شهر مکلف به نصب آب‌گرم‌کن خورشیدی شده‌اند.

کد خبر 504896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.