بیش از ۷۱ هزار ماموریت امدادرسانی اورژانس در ۳ ماهه امسال

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست امسال تکنسین‌های اورژانس با حضور در ۷۱ هزار و ۱۹۴ ماموریت، به مصدومان و بیماران ۵۵ هزار و ۲۶۸ حادثه غیر رانندگی و مجروحان ۱۵ هزار و ۹۲۷ حادثه رانندگی امدادرسانی کردند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مأموریت‌های اورژانس اصفهان، اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سه ماهه نخست امسال با حضور در ۷۱ هزار و ۱۹۴ مأموریت، به مصدومان و بیماران ۵۵ هزار و ۲۶۸ حادثه غیررانندگی و مجروحان ۱۵ هزار و ۹۲۷ حادثه رانندگی امدادرسانی کردند.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال از مجموع حوادث رانندگی در استان اصفهان چهار هزار و ۸۳۵ مورد در نقاط جاده‌ای و ۱۱ هزار و ۹۲ مورد در مناطق شهری استان رخ داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: ۳۶ هزار و ۴۰۷ عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۲۹ هزار و ۳۰۲ مأموریت غیرتصادفی و هفت هزار و ۱۰۵ مأموریت تصادفی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ۱۱ بار به مأموریت اعزام شد و ۱۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد که از مجموع این مأموریت‌ها شش مأموریت برای حادثه دیدگان تصادفات رانندگی و چهار مأموریت برای اعزام دیگر موارد فوریت‌های پزشکی و یک مأموریت برای انتقال مادر باردار بوده است.

وی با اشاره به تعداد پایگاه‌های اورژانس در استان اصفهان، تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ۱۵۵ پایگاه امدادی ۷۸ پایگاه شهری، ۷۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان دارد که در تمام استان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.

کد خبر 504894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.