سیزدهمین رام قطار شهری وارد تبریز شد

سیزدهمین رام مونتاژ داخل قطار شهری به ارزش تقریبی ۱,۲۰۰ میلیارد ریال وارد تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تبریز، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز ظهر امروز در حاشیه ورود اولین محموله واگن‌های مونتاژ داخل به تبریز، گفت: با توجه به اینکه قطار شهری در حمل و نقل عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، در چهار سال اخیر به صورت جدی پیگیر توسعه خط یک و دو قطار شهری بودیم که خوشبختانه زیرساخت‌های خط یک تقریباً تکمیل شده است.

او با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی که متوجه شهرداری‌های کلان شهرها نیز شده است، اظهار کرد: برای دریافت رام‌های قطار شهری مونتاژ داخل، رقابتی بین شهرداری‌ها به وجود آمده است که خوشبختانه با پیگیری مسئولان شهری و استان، توانستیم سیزدهمین رام را وارد شهرمان کنیم و پیگیر دریافت رام بعدی هستیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه ارزش تقریبی این رام ۱,۲۰۰ میلیارد ریال است، افزود: هر رام شامل پنج واگن است که در نهایت مجموع رام‌های قطار شهری تبریز را به ۲۷ رام افزایش خواهیم داد.

ایرج شهین باهر یادآور شد: بی شک قطار شهری جزو زیرساخت‌های رفاهی شهر به شمار می‌آید و توسعه آن، موجب تسهیل تردد و رفاه شهروندان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، طی قراردادی که سال‌های پیش منعقد شده ۲ رام قطار از قدرالسهم ۱۴۰ واگن ساخت داخل سهم تبریز آماده شده است که یک رام قطار ۵ واگنه ضمن انجام تست‌های لازم در کارخانه به تبریز ارسال شد.

گفتنی است، طول تقریبی قطار ۱۰۰ متر، طول تقریبی هر واگن ۲۰ متر، عرض واگن ۲۶۰۰ میلی متر و ارتفاع واگن‌ها ۳۸۵۰ میلی متر است.

ظرفیت حمل مسافر این قطار ۱۹۲ نفر در حالت نشسته و ۱۰۵۰ نفر در ۶ نفر در هر متر مربع است که بدون شک با جابجایی مسافر در هر ایستگاه این اعداد قابل افزایش است.
براساس این گزارش، محل تأمین اعتبارات این خرید از محل منابع دولتی و دارای ماده ٦٢ و قیمت ساخت داخل هر رام قطار ۵ واگنه حدود ۳ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۰۰ یورو می‌باشد که در مقایسه با ساخت خارج بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین، با عنایت به راه اندازی خط تولید و ورود تجهیزات ١٠ رام قطار اول یعنی ٥٠واگن در آینده شاهد ورود قطارهای جدید در حداقل زمان خواهیم بود.

کد خبر 504816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.