قرارداد تحویل ۱۴۰ واگن مونتاژ داخل منعقد شده است

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان اینکه اولین رام قطار تولید داخل در کارخانه ایریکو ابهر امروز وارد تبریز شد، گفت: پنج واگن دیگر نیز به زودی تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مصطفی مولوی اظهار کرد: با گذشت ۲۰ سال از زمان آغاز احداث مترو در تبریز، امروز سیزدهمین رام قطار شهری وارد تبریز شد و رام‌های دیگر نیز به تدریج به سیستم اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: ۱۲ رام قبلی ساخت چین بود و این اولین رام مونتاژ داخل در کارخانه ایریکو ابهر که با مشارکت شرکت پوژن چین ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: هر رام شامل پنج واگن و قیمت آن نزدیک به چهار میلیون یورو است و با احتساب یوروی ۳۰ هزار تومانی، هر رام حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

او افزود: بودجه قطار کاملاً دولتی است و سهم ما از این قطار که قراردادش توسط دولت بسته شده، ۱۴۰ واگن برای تبریز است که از این تعداد پنج واگن تحویل شده و ۱۳۵ واگن دیگر در نوبت تحویل است.

مولوی عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک یک رام دیگر به تبریز می‌آید و امیدواریم تا با افزایش تعداد رام‌ها، فاصله زمانی که قطار در بین دو ایستگاه تردد می‌کند، کاهش یابد و مردم تبریز که زحمات احداث مترو را متحمل شده اند و پول آن را پرداخت کرده‌اند، از قطار شهری استفاده کرده و لذت ببرند.

کد خبر 504815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.