تبریک روسای جمهور سه کشور به «رئیسی»

روسای جمهور کشورهای گابن، اندونزی و اوگاندا در پیام‌های جداگانه‌ای، انتخاب رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران را تبریک گفتند.

به گزارش ایمنا، «علی بونگو اوندیمبا» رئیس جمهور گابن با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت گابن، پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفته است.

«علی بونگو اوندیمبا» ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب کشورمان در ایفای مسئولیت جدید، روابط موجود میان دو کشور را دوستانه خوانده که حاصل برنامه‌ریزی دو کشور در مجموعه جامعه بین‌المللی است.

همچنین براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت اندونزی، انتخاب رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

رئیس جمهور اندونزی انتخاب رئیس جمهور منتخب را منعکس کننده اعتماد مردم ایران به مدیریت توانمند دانسته و ابراز اطمینان نموده که در دوره تصدی ریاست جمهوری توسط آقای رئیسی، پیشرفت، رفاه و بهره‌مندی از صلح و امنیت با دوام ایران تداوم خواهد یافت.

«جوکو ویدودو» اضافه کرد: برای اندونزی، ایران یکی از مهمترین شرکای منطقه‌ای است که سابقه روابط دوستانه میان دو کشور به بیش از ۷۰ سال می‌رسد.

وی در این پیام بر تعهد اندونزی برای همکاری نزدیک دو کشور در راستای ارتقا روابط دوسویه و نیز صلح جهانی تاکید کرد.

همچنین براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، «یووری موسه ونی» رئیس جمهور اوگاندا با ارسال پیامی خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت اوگاندا، انتخاب رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

رئیس جمهور اوگاندا با اشاره به اینکه اوگاندا و ایران روابط دوجانبه صمیمانه‌ای دارند، ابراز امیدواری کرده، در طول دوره ریاست‌جمهوری آقای رئیسی، منافع و رفاه متقابل دو جانبه تعمیق و تقویت شود.

منبع: مهر
کد خبر 504799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.