تقابل جذاب شوچنکو با ستارگان انگلیس تا ساعاتی دیگر

در یکی دیگر از بازی های حساس مرحله ۱/۴ نهایی جام ملت های اروپا انگلیس و اوکراین تا ساعاتی دیگر در رم، مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا ساعاتی دیگر دو تیم انگلیس و اوکراین در سومین بازی مرحله ۱/۴ نهایی جام ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند. انگلیس از ۷ دیدار خود با اوکراین در همه مسابقات فقط یک باخت داشته است. برنده این مسابقه که میزبانش شهر رم است در نیمه نهایی با دانمارک یا جمهوری چک بازی می‌کند.

انگلیس روز شنبه در استادیوم لمپیکو برای صعود به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف اوکراین می‌رود. جوردن هندرسون، کاپیتان دوم این تیم گفته: هر کس افراد آندری شوچنکو را دست کم بگیرد یک احمق است.

سه شیرها در حالی که ۲-۰ رقیب خود آلمان را شکست داده‌اند، مورد علاقه اکثر فوتبالی‌ها در سراسر جهان هستند و درحال رؤیا پردازی خود برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی هستند، و حتی اکنون توسط جیمی کاراگر اسطوره لیورپول کارشناس شبکه Sky Sports، به عنوان بخت اول صعود شناخته می‌شوند.

اما هندرسون و گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس هیچ چیز را مسلم نمی‌دانند. هندرسون گفت: "این عملکرد خارق العاده‌ای بود اما ما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم و هنوز مسیری طولانی‌ای را سپری کردن پیش روی خود. داریم و باید تمرکز کاملی بر اوکراین داشته باشیم. این یک آزمون واقعاً دشوار خواهد بود و هرکسی که مخالف باشد واقعاً یک خیال پرداز است.

هندرسون ادامه داد: من می دانم که مردم می‌گویند: ما آلمان را شکست دادیم، اما شما نمی‌توانید اهمیت این بازی و اینکه چقدر شکست دادن تیم خوب اوکراین سخت است را درک کنید. من خواستار تمرکز هم تیمی‌هایم هستم.
ما کاملاً آماده و کاملاً آگاه هستیم. ما فقط باید به آنجا برویم و کاملاً همه چیز را دوباره انجام بدهیم و امیدوارم بتوانیم صعود کنیم.

رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی را بازتاب دادند که هندرسون پس از برد در برابر آلمان جشن می‌گرفت اما این هافبک می‌گوید بعد از بازی یک مهمانی کوچک ترتیب داده شده بود. کاپیتان لیورپول می‌داند چه کاری برای موفقیت لازم است و انگلیس اکنون مجبور است برای اولین بار در یورو ۲۰۲۰ از ومبلی خارج شود.

هندرسون در ادامه صحبت‌هایش به پادکست رسمی sky sports انگلیس گفت: "این چالش متفاوتی است برای آنچه در چند هفته گذشته با حضور در ومبلی به آن عادت کرده‌ایم. شاید جو ورزشگاه رم خیلی خوب نباشد یا طرفداران کمتری به استادیوم بروند و مواردی از این دست، اما بازیکنان هر دو تیم سعی خواهند کرد شور و حرارت خاصی در زمین ایجاد کنند..

کاپیتان لیورپول ادامه داد: این مهم خواهد بود، و فقط باید روی بازی تمرکز کنیم. من فکر می‌کنم بسیاری از ما عادت کرده ایم که در سال گذشته یا به همین ترتیب بدون هیچ طرفداری بازی کنیم، بنابراین چیز جدیدی نیست. ما فقط باید آنجا برویم، نمایش خوبی را ارائه دهیم و اگر این کار را انجام دهیم، شانس خوبی برای صعود به نیمه نهایی خواهیم داشت.

گرت ساوت گیت هم می‌گوید: بازیکنانی مثل فیل فودن و جک گریلیش می‌توانند یک گزینه در برابر اوکراین باشند.
ساوت گیت در کنفرانس مطبوعاتی خود، حرف هندرسون را تکرار کرد و تأکید کرد که تمرکز تیمش روی اینکه کدام تیم برای آنها در صورت صعود، مناسب است نیست و سه شیرها فعلاً روی اوکراین تمرکز کرده اند.

وی اضافه کرد: من نمی‌توانم به کشوری در دنیا فکر کنم که چنین کاری را برای یک چهارم نهایی انجام دهد و به خصوص کشوری نیست که در تاریخ خود فقط سه بار به نیمه نهایی رسیده باشد. فکر کردن برای ما یک خطای بزرگ است در مورد هر چیز دیگری، این یک توهین به اوکراین نیز خواهد بود. ما به خصوص یک سال پیش آنها را بسیار تماشا کردیم. می‌توانستیم ببینیم که آنها چقدر از توپ استفاده می‌کنند، آنها با مهاجمان خود حریفان را تهدید می‌کنند و البته روحیه فوق العاده ای دارند.

انگلیسی‌ها از پشتوانه انجام بازی خانگی که تاکنون تا قبل از دیدار امشب از آن برخوردار بوده‌اند برخوردار نخواهد بود اما ساوت گیت اعتراف می‌کند که بازی امشب می‌تواند جذاب باشد و از بازیکنان خود خواسته است تا با تمرکز کامل پا به میدان بگذارند.

سرمربی انگلیس می‌گوید: این یک تجربه متفاوت برای ما خواهد بود اما بازیکنان ما عادت دارند که تمام فصل را در مقابل هواداران بازی کنند. شما در آن لحظات به رهبران در زمین نیاز دارید و ما رهبران بسیار خوبی در ترکیب خود داریم بنابراین برای ما خیلی مهم نیست. ما می‌دانیم که این یک استادیوم فوق العاده برای بازی است، یک مکان عالی، یک میدان عالی، یک عرصه تاریخی و ما مشتاقانه منتظر بازی هستیم. من فکر نمی‌کنم مثل بازی با کرواسی داغ باشد. ما در عصر اینجا بازی خواهیم کرد ما قطعاً عادت کرده ایم که شرایط را اداره کنیم اما استفاده از توپ مهم خواهد بود تا بتوانیم موفق شویم.

اما شرایط بازیکنان دو تیم برای این بازی چگونه است؟

اوکراین: وینگر این تیم اولکساندر زوبکوف غایب است اما آندری یارمولنکو علی رغم اینکه مقابل سوئد در مرحله قبل تعویض شده بود آماده است.
انگلیس: بوکایو ساکا در مورد آنچه ساوت گیت می‌گوید "ضربه ناچیزی" است تردید دارد. اگر شرایط ساکا برای بازی مناسب نباشد، جیدون سانچو می‌تواند از ابتدا فیکس باشد، گزینه‌های دیگر فیل فودن و مارکوس راشفورد هم هستند. در همین حال، کایران تریپیر با یک آسیب دیدگی مختصر در ناحیه همسترینگ دچار مشکل شده است، که باید مدیریت شود. میسون‌مونت هم قرار است به ترکیب اصلی بازگردد.

گرت ساوت گیت به انگلیسی‌ها هشدار داده که فکر نکنند اوکراین حریف راحتی است. او در حال بررسی بازگشت به سیستم چهار دفاعی است تا تیمش روز شنبه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ مقابل اوکراین در رم با چهار دفاع بازی کند، اما به نظر می‌رسد این تصمیم پیچیده خواهد بود.

ساوت گیت از چند ماه پیش برای اولین بار از سه مدافع میانی استفاده کرد که سه شنبه هفته پیش انگلیس موفق شد در ومبلی آلمان را ۲-۰ شکست دهد و به این مرحله برسد. این تاکتیک برای خنثی کردن حرکات کیمیچ و رابین گوسنس، بازیکنان خطرناک آلمان بود. این درحالی است که اوکراین هم تهدید دیگری برای سفیدها محسوب می‌شود، اما در حالی که آنها در بازی‌های گروهی خود با سیستم ۴-۳-۳ بازی کردند، برای صعود از مراحل حذفی، برابر سوئد تاکتیک خود را به ۳-۵-۲ تغییر دادند.

انگلیس در ۸ بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده است.

در بازی امشب این امکان را برای یک بازیکن خلاق اضافی در میانه میدان فراهم خواهد بود تا انگلیس فقط حمله کند. برای بازی‌ای که انتظار می‌رود انگلیس بر توپ و میدان مسلط باشد، میسون مونت در صف حاضر است که پس از ۱۰ روز دوری به تمرینات کامل با تیم بازگشته است. این بدان معناست که جک گریلیش ممکن است مجبور شود به نیمکت نشینی رضایت دهد، همانطور که در مقابل آلمان، تصمیم ساوت‌گیت چنین نتیجه خوبی داد.

ساوت گیت در مورد اینکه آیا فودن و گریلیش می‌توانند با هم همزمان بازی کنند، اظهار داشت: "آنها کاملاً می‌توانند با هم کار کنند، آنها در گذشته با هم برای ما بازی کرده اند. ما فقط چنین استعداد هجومی و نابی را داریم. من گفته ام که در همه حال غیرممکن است که همه را راضی نگه داریم. انتخاب تیمی که همه با آن موافق باشند غیرممکن است اما ما باید بازیکنان مناسب را برای لحظه مناسب انتخاب کنیم.

اما برای طرفداران سه شیرها سوال اینجاست که آیا دفاع سرسخت انگلیس می‌تواند تاریخ ساز شود؟
انگلیس پس از آلمان در سال ۲۰۱۶، تنها دومین تیم در تاریخ یورو است که در هیچیک از چهار بازی اول خود در یک دوره از مسابقات نتیجه را واگذار نمی‌کند. تنها تیمی که در هر پنج بازی ابتدایی خود در یک جام جهانی یا قهرمانی اروپا کلین شیت کرده است ایتالیا در سال ۱۹۹۰ بود.

دکلان رایس در جریان پیروزی ۲-۰ انگلیس مقابل آلمان اخطار گرفته است. یکی دیگر از نکات مهم در مورد ساوت‌گیت این است که حواسش به بازیکنانی که در مسابقات در حال حاضر کارت زرد دارند، باشد تا تیمش با محرومیت به خطر نیوفتد. قوانین یوفا حکم می‌کند که پس از مرحله یک چهارم نهایی اخطارها لغو می‌شود و بنابراین هری مگوایر، دکلان رایس، کالوین فیلیپس و فیل فودن در صورت عدم حضور در بازی اوکراین و انگلیس، نیمه نهایی را از طریق تعلیق از دست خواهند داد.

خیلی دور از ذهن است که هر دو بازیکن خط میانی انگلیس (رایس و فیلیپس) میانه میدان را در بازی امشب بدست بگیرند. ساوت گیت در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: "ما براساس کارت زرد هیچ تصمیمی نمی‌گیریم، اما جوردن هندرسون می‌تواند روز شنبه دقیقه بیشتری برای بازی به دست آورد.

انگلیس از ۷ دیدار خود با اوکراین در همه مسابقات چهار برد، دو مساوی و فقط یک باخت که در اکتبر ۲۰۰۹ که در مقدماتی جام جهانی ۰-۱ بوده است، بدست آورده است. بازی امشب، اولین دیدار از سپتامبر ۲۰۱۳ است. آن زمان بازی دو تیم در کیف مساوی شده بود.

انگلیس و اوکراین قبلاً یک بار تقابل در مسابقات بزرگ را تجربه کرده بودند که سه شیر در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ با نتیجه ۱-۰ پیروز شدند، آنها این گل را به لطف گل وین رونی به دست آوردند. اوکراین در هفت دیدار خود با انگلیس فقط سه گل به ثمر رسانده است و هرگز در یک مسابقه بیش از یک بار موفق به گلزنی نشده است. چهار دیدار گذشته طرفین در مجموع فقط چهار گل (هر کدام ۲ گل) به ثمر رسانده شده است.

تنها حضور قبلی اوکراین در مرحله یک چهارم نهایی در یک تورنمنت بزرگ با شکست ۳ بر صفر مقابل ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ بوده است. اوکراین در سه مسابقه اخیر خود در مسابقات قهرمانی اروپا دو پیروزی کسب کرده است، بیش از آنکه در هفت مسابقه اول خود در این مسابقات (با یک برد و شش باخت) به پیروزی رسیده باشد.

رحیم استرلینگ تاکنون سه گل از چهار گل انگلیس در یورو ۲۰۲۰ به ثمر رسانده است، در حالی که فقط دو بازیکن در تاریخ این مسابقات فقط سه گل بیشتر به ثمر رسانده اند. آلن شیرر در ۱۹۹۶ با پنج گل و وین رونی در ۲۰۰۴ (با چهار گل) این بازیکنان هستند.

آندری یارمولنکو از ۸ گل اوکراین در مسابقات قهرمانی اروپا، یا گل به ثمر رسانده است یا پاس گل داده است. در واقع، پنج گل با مشارکت آندری شوچنکو (۴ گل، ۱ پاس گل) بوده و این بیشترین تأثیر توسط یک بازیکن اوکراینی در مسابقات مهم (جام جهانی و یورو) است.

کد خبر 504790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.