سالونیک یونان میزبان تابلوهای هوشمند تاریخگو!

خیابان‌های شهر تسالونیکی یونان مجهز به تابلوهای هوشمند کیوآر کد و ارتباطات میدان‌نزدیک ( NFC) خواهد شد که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن‌ها به هویت و تاریخ خیابان‌ها پی ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان‌ها و محله‌های شهرهای قدیمی هریک داستان خاص خود را دارد که متأسفانه با گذشت زمان بسیاری از این روایت‌ها به فراموشی رفته است.

مسئولان شهر تسالونیکی (سالونیک) یونان با در نظر داشتن اهمیت تاریخ خیابان‌های این شهر، ایده نصب تابلوهای هوشمند خیابان‌های تاریخی را تا پایان تابستان اجرا خواهند کرد.

سالونیک مشهور به شهر ارواح، به عنوان دومین مرکز بزرگ صنعتی، اقتصادی، تجاری و سیاسی یونان و همچنین پایگاه مهم حمل و نقل در جنوب شرقی اروپا شناخته می‌شود.

تاریخ این شهر به ۲۴ قرن پیش باز می‌گردد و به همین علت ارزش فرهنگی سالونیک برای مدیران شهری به قدری حائز اهمیت است که برای شناساندن هویت آن، به استفاده از تکنولوژی‌های روز روی آورده‌اند.

در راستای اجرای این طرح، قرار است ۴۵۰ تابلوی هوشمند به دو زبان یونانی و انگلیسی در سراسر شهر و به ویژه بافت تاریخی شهر نصب شود که از فناوری‌های کیوآر کد و ارتباطات میدان‌نزدیک (NFC) بهره می‌برند.

برای افتتاح این طرح، نخستین تابلوی هوشمند به دست شهردار سالونیک در مقابل کلیسای قدیمی این شهر با نام Agia Sofia نصب شد.

موزه جنگ مقدونیه، برج سفید تسالونیکی، موزه باستان‌شناسی، میدان ارسطو و موزه فرهنگ بیزانس از جمله دیدنی‌های شهر تسالونیکی به شمار می‌رود.

شرکت فناوری Savvas Tortopidis که مسئولیت پیاده سازی این پروژه را بر عهده دارد، هدف از همکاری با شهرداری را بهبود کیفیت زندگی شهری، مدرن سازی زیرساخت‌های شهر و تقویت بعد اجتماعی و تاریخی شهر عنوان کرده است.

سالونیک یونان میزبان تابلوهای هوشمند تاریخگو!

کد خبر 504758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.