وقتی عملکرد داور بد است، می گویی روز بد داوری شائبه ایجاد نمی کنیم

کارشناس داوری گفت: هیئت‌ها ی فوتبال باید تقاضا کنند تعداد داوران کم شود تا حداکثر در لیگ برتر بیست داور و ۴۵ کمک داور داشته باشیم و در لیگ یک هم همینطور تا با این حجم از داور رو به رو نباشیم.

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با ضعف داوری‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: این موضوع چند علت دارد و مهم‌ترین آن این است که داوران و کمک داوران بین‌المللی خارج از کشور هستند و به داوران ملی که کمتر قضاوت کردند، فشار وارد شده است. داوران و کمک داوران تمرکز و اعتماد به نفس ندارند زیرا تعداد بازی کمی قضاوت می‌کنند و اگر تعداد داوران محدود شود، یک داور می‌داند در ماه چند قضاوت دارد.

وی ادامه داد: داوران و کمک داوران به سلیقه خود داوری می‌کنند و روی صحنه‌ها به یک اجماع نمی‌رسند. تیم‌ها هم بهانه خوبی برای خود درست کردند و هر وقت نتیجه نمی‌گیرند می‌گویند مشکل داوری است و توپ را به زمین حریف می‌اندازند. اشتباهات داوری همیشه بوده اما از پانزده سال گذشته نیز اقداماتی برای تربیت، رشد و توسعه داوری ندیده‌ایم.

کارشناس داوری فوتبال افزود: هیئت‌های فوتبال باید تقاضا کنند تعداد داوران کم شود تا حداکثر در لیگ برتر بیست داور و ۴۵ کمک داور داشته باشیم و در لیگ یک هم همینطور تا با این حجم از داور رو به رو نباشیم.

خسروی با بیان اینکه امنیت مالی داوران باید برقرار شود، تصریح کرد: وقتی پول داوران را سه برابر می‌کنند باید آن را پرداخت کرده و برای آنها لباس تهیه کنند. بعضی رسانه‌ها به تیمی گرایش دارند و به داوران فشار وارد کرده و داور از بازی بیرون نیامده که کارشناسان مصاحبه می‌کنند و به نظر من همه این موارد دست به دست هم می‌دهد تا سطح قضاوت‌ها پایین بیاید.

وی در جواب پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داوران با قضاوت‌هایی که داشتند باعث شده برای تیم‌های لیگ برتری شائبه ایجاد شود که به نفع تیم خاصی سوت می‌زنند؟ اظهار کرد: شما از دید یک خبرنگار و تیم نگاه می‌کنید، اما من به عنوان داور به این مسائل اعتقادی ندارم، وقتی داور عملکرد خوبی ندارد می‌گوئیم روز بد داوری بوده و شائبه ایجاد نمی‌کنیم.

کارشناس داوری فوتبال در خصوص افرادی که درجه سه داوری را می‌گیرند، خاطر نشان کرد: داور خانمی که فوتبال بازی می‌کند و مدرک داوری درجه سه می‌گیرد، باید دو سال داوری کند و ۱۰ الی ۲۰ بازی سوت بزند بعد از آن ابلاغ داوری درجه دو به او داده شود. متأسفانه در بانوان خیلی از افراد مدرک درجه سه را می‌گیرند و در تیم‌ها هم بازی می‌کنند و بعد از آن هم می‌خواهند داور شوند که باید جلوی این افراد گرفته شود.

خسروی اضافه کرد: بهترین داوران باید در لیگ‌های پایه داوری کنند، زیرا بازیکنان آموزش داده می‌شوند. اعتقاد دارم در بعضی از مسابقات پایه از داوران بین‌المللی استفاده شود و داوران جوان در کنار این داوران باشند تا تجربه کسب کنند چرا که لیگ‌های پایه آزمایشگاه نیستند که بخواهیم داوران را در این لیگ‌ها بسنجیم.

کد خبر 504740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.