بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی پارس با رشد ۷۱ درصدی به ۲۶ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۸۰ درصدی به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۱۰۹ درصدی به ۱۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان رسیده است، وضعیت سودآوری شرکت مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه ۱۲ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۰ هزار ۹۲۶ واحدی به سطح یک میلیون ۲۴۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش یک هزار و ۳۳۰ واحدی در سطح ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۸۷ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۳۵ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۳ واحدی به سطح ۱۸ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۴.۰۶۸ و ۳۰.۶۳۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶.۹۴۴ B و ۲.۹۸۸ B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت پتروشیمی پارس

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت (تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۷۱ درصدی داشته است و ۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۸۰ درصدی داشته است و به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۰۹ درصدی داشته است و به ۱۲ هزار ۴۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۲۰.۸۰۷ ریال می‌باشد که با قیمت ۱۶۶ هزار و ۴۰۰ ریالی سهم پی بر ای هشت واحد را به خود می‌گیرد.(افزایش سرمایه شرکت ثبت نشده است)

سرمایه ثبت شده شرکت شش هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۰۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۹۴ درصدی داشته است و به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای هشت واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد وضعیت سودآوری شرکت نیز مناسب است.

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نبوده و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

نرخ سیمان در شهرهای مختلف شناور شود

علی‌محمد بُد، فعال صنعت سیمان اظهار کرد: شناور کردن نرخ فروش سیمان در شهرهای گوناگون یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند کمبودهای این حوزه را برطرف و امکان واسطه‌گری را از این بازار سلب کند. در همین حال باید کرایه حمل در تعیین نرخ فروش لحاظ شده و از همه مهم‌تر تعیین نرخ به تقابل میان عرضه و تقاضا سپرده شود. سیمان محصولی حجیم است که با نرخ پایینی به فروش می‌رسد و در نتیجه حمل‌ونقل آن به مسافت‌های کمی طولانی صرفه اقتصادی ندارد. این روند به‌ویژه در شرایطی که نرخ فروش آن به اجبار پایین نگه داشته می‌شود، بیشتر زمینه کمبود سیمان را در برخی شهرها مانند تهران فراهم کرده است.

چراغ سبز دولت برای حل مشکلات زنجیره فولاد از طریق شورای معدن و فولاد

رئیس انجمن سنگ آهن گفت: در حال حاضر شورای معدن و فولاد با همکاری شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی تشکیل شده و در مذاکراتی که با دولت داشته‌ایم قرار است مسائل مربوط به قیمت‌گذاری و عرضه با پیشنهادات این شورا حل و فصل شود.

اکبریان با اشاره به اینکه شورای سنگ آهن و فولاد به زودی تشکیل می‌شود، گفت: این شورا به دنبال رفع چالش‌های بین معدن و فولاد است زیرا بررسی مشکلات در دولت و مجلس به راهکاری تاکنون ختم نشده است.

عرضه ۵۷۰ هزار تن سیمان و فولاد در بورس کالا

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز شنبه ۱۲ تیرماه میزبان عرضه ۵۱۶ هزار و ۹۰ تن سیمان، ۳۴ هزار و ۴۰۰ تن شمش بلوم، ۱۲ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو و یک هزار تن ورق گالوانیزه لوازم خانگی، یک هزار تن سبد تیرآهن، ۵ هزار و ۶۵۰ تن سبد میلگرد و ۲۰۰ تن کک متالورژی است.

اخبار شرکت‌ها

جنگ مواد اولیه در راه است. مذاکره فولاد خوزستان برای خرید معدن سنگ آهن

موضوع تأمین مواد اولیه یکی از مهم‌ترین چالش‌های آتی در زنجیره فولاد خواهد بود. چه بسا اگر اکتشافات جدیدی در این حوزه صورت نگیرد، معضل تأمین مواد اولیه در این زنجیره خودنمایی ویژه‌ای داشته باشد. زیرا با توجه به ظرفیت موجود و زیرساخت‌های ایجادشده در زنجیره فولاد، بدون شک با کسری مواد اولیه روبه‌رو خواهیم بود بنابراین ضرورت دارد کارهای اکتشافی بسیار دقیقی در این زمینه صورت گیرد. در این راستا مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان یکی از واحدهای بزرگ فولادسازی در کشور معتقد است در صورت عدم برنامه‌ریزی در حوزه تأمین مواد اولیه نبرد تأمین مواد اولیه فولادسازان در راه است.

در بورس کالا، استایرن منومر پارس ۲۱۹-۲۳۲ میلیون ریال، اسید استیک ۲۰۷ میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۳۹۰ میلیون ریال، سبد میلگرد ۱۳۷-۱۴۱ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ فله ۳۷۱۱ هزار ریال، سیمان تی پ۲ فله ۳۶۲۲ هزار ریال، کریستال ملامین ۳۶۹ میلیون ریال قیمت خورد.

مدیرعامل سایپا می‌گوید "تولید انبوه خودروهای آریا و اطلس در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد. میزان تحویل خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و تا پایان خردادماه، ۱۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان داده شده است. تولید نیز ۱۵ درصد رشد کرده است.

جمع شرکت‌های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا از ابتدای سال جاری تاکنون به عدد ۳۰ رسید که در آماری بی سابقه در یک ماه گذشته ۹۷۳ هزار و ۸۰ تن سیمان در بورس کالا معامله شده است. طی روز جاری نیز ۵۰۰ هزار تن سیمان عرضه می‌شود.

در مجمع کاما گفته شد: اقدامات اولیه برای عرضه اولیه شرکت کانی کربن طبس انجام شده و ارزش گذاری نیز صورت گرفته است. این شرکت ظرفیت ۱۹۰ هزار تن زغال سنگ دانه بندی شده و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره دارد که چشم‌انداز ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ دانه بندی است. افزایش سرمایه ۸۴ درصدی مورد تأیید حسابرس است و به سازمان ارسال شده است. در خصوص بحث تجدید ارزیابی، در بخش معدن چون اولین شرکتی هستیم که معادن را ارزیابی می‌کند و استانداردی برای آن در ایران نیست به ابهام رسیدیم. کمیته فنی سازمان حسابرسی ۲۰ روز قبل بیانیه داد. فکر می‌کنم هفته آینده گزارش به بورس مجدد ارسال شود.

در مجمع پیزد گفته شد: با اجرای فاز ۲ طرح توسعه تولیدات از ۹ هزار حلقه به ۱۲ هزار حلقه در روز می‌رسد که این طرح در حال تکمیل است و در حال حاضر شرکت روزانه در حدود ۱۰ هزار حلقه تایر تولید می‌کند. همچنین شرکت برنامه دارد با اجرای طرح ۳ توسعه تولیدش را از ۱۲ به ۱۵ هزار حلقه در روز افزایش دهد. برای نیمه اول سال تولیدکنندگان مجوز افزایش نرخ ۱۵ درصدی دریافت کردند.

مدیرعامل فملی می‌گوید: ملی مس طی چهار سال آینده در زمره ۱۰ شرکت برتر تولید مس دنیا قرار می‌گیرد. در پایان امسال سه طرح کنسانتره مس افتتاح می‌شود که ۳۰ درصد به تولید کنسانتره مس کشور اضافه می‌کند.

شکربن در شفاف سازی خود گفت: هیأت مدیره شرکت کربن ایران پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک ناپذیر را مورد موافقت قرار داد. در این رابطه تعیین مبلغ و درصد افزایش سرمایه پس از اتمام ارزیابی دارایی‌های استهلاک ناپذیر توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری و تهیه گزارشات توجیهی افزایش سرمایه است که این تصمیم منوط به نتایج حاصل از ارزیابی فوق و حصول کلی شرایط مانند موافقت و تصویب هلدینگ های بالا دستی و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران و اخذ مجوزهای لازم خواهد بود.

در سال ۹۹ کویر تایر با ساخت ۱۳ دستگاه پرس پخت تایر، ماشین آلات تایرسازی تک مرحله‌ای و اپکس ۲ سره و ۳ سره و ۲ دستگاه استیل لاستیک، تبدیل ۱۴ دستگاه تایرسازی باری و وانتی به رادیال و اصلاح یک دستگاه ماشین تایرسازی سواری ۵۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته است.

امیر صباغ ضمن انتقاد از فرموله بودن قیمت زغال سنگ بر اساس شمش فخوز نوشت: قیمت جهانی زغال سنگ زیر فشار رشد تقاضا بوده و روندی صعودی و پرشتاب دارد. قیمت‌ها در بنادر چین به ۳۰۸ دلار در هر تن رسیده و در بنادر استرالیا نیز با جهش ۸.۷ درصد از مرز ۲۰۰ دلار عبور کرده است. قیمت‌های زغال سنگ استرالیا به دلیل تحریم چین، زیر فشار بوده و فاصله زیادی با قیمت‌های بنادر چین دارد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 504688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.