دوپینگ نایب قهرمان کشتی فرنگی‌ المپیک مثبت شد

قهرمان سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ کشتی فرنگی جهان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگش از حضور در المپیک توکیو محروم شد.

به گزارش ایمنا، با اعلام سازمان مبارزه با دوپینگ کشور استونی هیکی نابی نایب قهرمان کشتی المپیک ۲۰۱۲ لندن و قهرمان سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ جهان به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ با دو سال محرومیت روبه‌رو شد بدین ترتیب فرصت حضور در سومین المپیک خود را از دست خواهد داد. با محرومیت وی کشور استونی در این وزن از کشتی‌گیر دیگری به نام آرتور ویتیتین استفاده می‌کند.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن پیش از این در دیدار نهایی مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مغلوب امیر علی اکبری شد، اما با مثبت شدن دوپینگ نماینده کشورمان دومین طلای جهانی خود را نیز پس از ۷ سال تصاحب کرد. وی یک بار هم در سال ۲۰۰۶ در وزن ۹۶ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود. هیکی نابی علاوه بر این یک نقره و دو برنز جهان نیز در کارنامه دارد. آخرین موفقیت وی مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان بود که با شکست امیر قاسمی منجزی در دیدار رده‌بندی به دست آمد.

نابی در رده پنجم رنکینگ المپیکی قرار داشت و با توجه به اینکه کشور کوبا نیز در این وزن از میخاین لوپز به جای اسکار پینو نفر سوم رنکینگ استفاده خواهد کرد وی در جایگاه چهارم سید بندی المپیک قرار می‌گرفت. حالا با کنار رفتن نابی جایگاه چهارمی سید بندی المپیک در این وزن به احتمال فراوان به امین میرزازاده از کشورمان خواهد رسید که در بالای جدول در گروه رضا کایالپ قهرمان جهان قرار می‌گیرد.

منبع: میزان

کد خبر 504677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.