بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

این روزها خبر مثبت و منفی در بازار رمز ارزها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، حمایت سطح ۳۰ هزار دلار و مقاومت سطح ۴۰ هزار دلاری که بیت کوین درگیر آن شده است منجر به ایجاد الگوی اصلاحی شده است،

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۱۲ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین

۳۳ هزار ۷۱۸ دلار

اتریوم

دو هزار و ۱۴۰ دلار

بایننس کوین

۲۸۶ دلار

کاردانو

یک دلار و ۳۷ سنت

دوج کوین

۲۴ سنت
ریپل

۶۵ سنت

پولکادات

۱۵ دلار و ۱۵ سنت

یونی سواپ

۱۸ دلار و چهار سنت

بیت کوین کش

۴۹۱ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

حمایت سطح ۳۰ هزار دلار و مقاومت سطح ۴۰ هزار دلاری که بیت کوین درگیر آن شده است منجر به ایجاد الگوی اصلاحی شده است، همه اصلاح‌ها قیمتی نیستند، یعنی از نظر قیمت کاهش پیدا نمی‌کنند بلکه برخی از اصلاح‌ها زمانی هستند یعنی باید مدتی قیمت در یک سطحی باقی بماند تا الگوی اصلاحی خود را تکمیل کند و سپس به روند خود ادامه دهد، برخی از رخ دادها نیز منجر به ایجاد چنین الگوی شده است که در زیر به آن پرداخته می‌شود.

ین روزها خبر مثبت و منفی در بازار رمز ارزها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است در این خصوص پیتر برنت می‌گوید الگوی مستطیل نزولی مانع اصلی بهبود بیت کوین است پیتر برنت، تریدر افسانه‌ای بازارهای مالی امروز در توییتی گفت که چارت روزانه بیت کوین به شکل قاطعانه‌ای منفی است.

وی معتقد است که سطح کلیدی بعدی برای بیت کوین که باید خود را بالاتر از آن حفظ کند، سطح قیمتی ۲۹ هزار دلاری است. برنت همچنین در توئیت خود عنوان کرده که الگوی مستطیل نزولی که از پنج هفته پیش شکل گرفته، مانع بزرگی بر سر راه بهبود قیمت بیت کوین است.

آمریکا آماده‌ترین کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال است

به‌رغم نبود یک چهارچوب واضح برای ارزهای دیجیتال در آمریکا، این کشور در تحقیق صورت گرفته توسط شرکت تحقیقاتی کریپتو هد Crypto Head، به عنوان آماده‌ترین کشور جهان برای پذیرش ارزهای دیجیتال شناخته شده است. در این تحقیق عواملی همچون جستجوی گوگل، تعداد دستگاه‌های خودپرداز و قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است. همچنین بر اساس این تحقیق، کشور قبرس در رتبه دوم آمادگی پذیرش ارزهای دیجیتال قرار دارد. سنگاپور، هنگ کنگ، بریتانیا، ایرلند، اسلوونی، استرالیا، آلمان و کانادا نیز در رده‌های سوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

صندوق‌های آلمانی اجازه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دریافت کردند

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

از امروز قانون جدیدی در آلمان تحت عنوان Fund Locations Act به اجرا درمی‌آید که به هزاران صندوق اجازه می‌دهد بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. طبق این قانون، اسپزیال فوند ها Spezialfonds که ابزار سرمایه‌گذاری مورد علاقه نهادها و مؤسسات آلمانی هستند، می‌توانند تا ۲۰ درصد از سرمایه تحت مدیریت خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند. اسون هیلدبرانت، رئیس شورای بلاک‌چین هامبورگ پیش بینی می‌کند با اجرای این قانون، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به شکل انفجاری رشد کند و ممکن است تا ۳۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در این بازار ایجاد کند.

متروی پکن پذیرش یوان دیجیتال را آغاز کرد

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، متروی پکن یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است تا مسافران بتوانند با پرداخت یوان دیجیتال، به ۲۴ خط مترو و چهار ایستگاه قطار برون‌شهری دسترسی داشته باشند. این سرویس جدید تنها برای دارندگان حساب در بانک صنعت و تجارت چین در دسترس است. گفتنی است که شهر سوژو نیز در روز سه‌شنبه پذیرش یوان دیجیتال در ایستگاه‌های مترو را آغاز کرده بود.

پلتفرم توکن‌های غیرمثلی با مشارکت ریپل ۱۳ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد

پلتفرم Mintable که برای خلق و معامله توکن‌های غیر مثلی (NFT) طراحی شده، در دور نخست تأمین سرمایه خود توانست ۱۳ میلیون دلار جمع‌آوری کند. این پلتفرم که از سال ۲۰۱۸ ایجاد شده، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر را به خود جلب کرده است. شرکت ریپل یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان سرمایه Mintable در این دور بود. بنیان‌گذار شاتراستاک (Shutterstock) و همچنین مشاور سابق بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا از دیگر سرمایه‌گذاران خطرپذیر حاضر در تأمین سرمایه این پلتفرم بودند.

مدیرعامل توئیتر علاقه‌ای به اتریوم ندارد

به‌رغم درخواست‌های مکرر کاربران حوزه ارزهای دیجیتال از جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، برای بررسی آلت کوین‌ها، او همچنان به بیت کوین وفادار مانده است.

وی اخیراً در واکنش به کاربری که گفته بود دورسی به زودی اتریوم می‌خرد، با یک پاسخ «خیر» همه چیز را روشن کرد. او در سال ۲۰۱۹ هم عدم تمایل خود را برای خرید اتریوم اعلام کرده بود. دورسی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ اعلام کرد بیت کوین مهم‌ترین چیز در دوران زندگی وی بوده است.

کوین بیس می‌خواهد برای ارزهای دیجیتال فروشگاه دانلود نرم‌افزار ایجاد کند

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، از قصد خود برای راه‌اندازی اپ استور ارزهای دیجیتال خبر داده است. آرمسترانگ می‌خواهد از این طریق امکان دسترسی کاربران را به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز آسان کند. او که صرافی کوین بیس را همانند شرکت اپل می‌داند، گفت: «اپل تمامی برنامه‌های گوشی‌های آیفون را ایجاد نکرده است بلکه به توسعه‌دهندگان کمک کرده و راهی آسان را برای دسترسی به برنامه‌های جدید در اختیار کاربران قرار داده است. ما هم باید همین کار را در فضای ارزهای دیجیتال انجام دهیم.»

رشد دو برابری قیمت اتریوم کلاسیک بعد از سرمایه‌گذاری بزرگ دیجیتال کارنسی

قیمت اتریوم کلاسیک بعد از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت دیجیتال کارنسی، بالاترین حد خود را در سه هفته اخیر ثبت کرده است. این ارز دیجیتال از کف قیمتی ۳۱.۹۱ دلار در تاریخ ۲۲ ژوئن (یکم تیر) تقریباً ۹۸ درصد رشد کرد و بهای آن تا ۶۳.۱۹ دلار هم رسید. ارزش توکن‌های در گردش اتریوم کلاسیک حدود ۷.۵۳ میلیارد دلار است و این ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در رتبه هفدهم قرار دارد.

آی‌بی‌ام: شبکه‌های اجتماعی بر روی دوج کوین و اتریوم بیش از بیت کوین اثر می‌گذارند

گزارش تحلیلی واحد داده و هوش مصنوعی شرکت آی‌بی‌ام IBM می‌گوید که ارزهای دیجیتال آلترناتیو مانند اتریوم و دوج کوین، بیشتر از بیت کوین تحت تأثیر احساسات شبکه‌های اجتماعی هستند. همبستگی میان پست‌های شبکه‌های اجتماعی و دوج کوین ۰.۷۴ واحد برآورد شده و این شاخص برای اتریوم عدد ۰.۴۵ را نشان می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد بیت کوین تأثیر پذیری بسیار ناچیزی از محتوای شبکه‌های اجتماعی دارد و این شاخص برای ارز دیجیتال پرچمدار بازار برابر با ۰.۰۶ است.

تداوم خریدهای گری‌اسکیل برای صندوق‌های آلت کوینی

به گزارش وب‌سایت تحلیلی بای‌بیت، ورود سرمایه جدید به صندوق‌های آلت کوین شرکت گری‌اسکیل همچنان ادامه دارد. این شرکت هفته گذشته برای تمامی صندوق‌های خود به غیر از بیت کوین، اتریوم و اتریوم کلاسیک دست به خرید زد و ارزهای دیجیتال استلار، چین‌لینک و لایت کوین را به همراه چند دارایی دیگر برای صندوق‌هایش تهیه کرد. گری اسکیل در هفت روز گذشته بیش از ۳.۴ میلیون واحد استلار، ۷۱ هزار و ۹۸۰ واحد چین‌لینک و ۲۳ هزار و ۷۸۹ واحد لایت کوین به صندوق‌های آلت کوین خود افزود. ارزش کل دارایی‌های دیجیتال این شرکت در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ۳۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

مجری تلویزیون بلومبرگ: توییت‌های ایلان ماسک بی اثر شده است

جو ویزنتهال، از مجریان معروف تلویزیون بلومبرگ که از منتقدان برجسته ارزهای دیجیتال است، در صفحه توئیتر خود نوشت که دوج کوین دیگر بر اساس توییت‌های ایلان ماسک رشد نمی‌کند. او به دو توئیت امروز مدیرعامل شرکت تسلا اشاره کرده که به دوج کوین و شیبا اینو اشاره داشتند، اما تنها باعث افزایش بسیار جزئی دوج کوین شد و شیبا اینو نیز همچنان در محدوده کاهشی خود باقی ماند.

قزاقستان مالیات انرژی مصرفی ماینرها را در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد

قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقزستان، قانون جدیدی را امضا کرده است که به واسطه آن مالیات انرژی مصرفی ماینرهای ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش خواهد یافت. طبق گزارش یک خبرگزاری محلی، این قانون جدید که در ژانویه ۲۰۲۲ اعمال خواهد شد، هزینه اضافی یک تنگه قزاقستان (۰.۰۰۲۳۳ دلار) به ازای هر کیلووات ساعت انرژی مصرف شده توسط ماینرها را از آن‌ها اخذ خواهد کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 504635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.