لانه "شانه به سر" یک پروژه شهری را در تهران متوقف کرد

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: چند ماه گذشته در حالی که مشغول ساخت پیست دوچرخه‌سواری در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس بودیم به لانه یک شانه‌به‌سر در بدنه پله‌ها برخورد کردیم، در این راستا تصمیم بر این شد تا ساخت و ساز در آن قسمت متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شینا انصاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" اقدام قابل تقدیر برای بقای زادآوری یک پرنده زیبا

در باورهای کهن آمده که پرندگان در پنجمین روز آفرینش خلق شدند و انسان در ششمین روز؛ پس آن‌ها ساکنان قدیمی‌تر این سیاره خاکی هستند. پرنده‌ها همه‌جا هستند، در باغ و مزرعه و کوه و دشت؛ حتی در آسمان دود گرفته شهر تهران.

آن‌ها، سر منشأ رؤیای پرواز بشر بوده‌اند. پرنده‌ها نماد معصومیت، زیبایی و مظلومیت طبیعت هم هستند؛ آن جایی که بشر غرق در خودخواهی عرصه را بر دیگر موجودات در کره خاکی تنگ کرده است، همکاران ما در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس حامی محیط زیست و از همه مهم‌تر پرندگان هستند: چند ماه پیش در حالی که کارگران با همه توان مشغول ساخت پیست دوچرخه‌سواری بودند خیلی ناگهانی به لانه یک شانه‌به‌سر در بدنه پله‌ها برخورد کردند، و وقتی این موضوع به گوش مدیران ارشد شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران رسید، تصمیم بر این شد تا ساخت و ساز در آن قسمت متوقف شود تا شانه‌به‌سر و جوجه‌هایش با خیال راحت قصد رفتن کنند.

«هدهد یا شانه‌به‌سر» در ادبیات ایران، نشانه‌ی پیک سلیمان، راهنمای سعادت و نماد خوش‌یمنی است. "

لانه "شانه به سر" یک پروژه شهری را در تهران متوقف کرد

کد خبر 504622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.