«تطبیق شغل و شاغل» در شهرداری اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در سه سال گذشته تلاش شد که کارکنان را با شرایط احراز شده و مطابق با مدرک تحصیلی و تخصص با پست‌های مربوطه تطبیق دهیم تا «تطبیق شغل و شاغل» محقق شود.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بالغ بر ۴۸ درصد پست‌های سازمانی شهرداری وضعیت نابسامانی داشت که طرح تطبیق شغل و شاغل اجرایی شد، در صورت استمرار این رویکرد، وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود که برای انجام این فرایند سامانه HRM راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برقراری عدالت سازمانی سال گذشته با انجام اقدامات کارشناسی، ساختار حقوق و دستمزد کارکنان را اصلاح شد که در این راستا بالغ بر ۵۰ درصد افزایش حقوق و مزایای کارکنان را شاهد بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در چارچوب توانمندی مالی و بودجه و مقررات می‌تواند رفاهیات کارکنان را پرداخت کند، ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط سرانه رفاهیات هر کدام از کارکنان شهرداری در بودجه بالغ بر یک میلیون تومان به صورت ماهیانه و سالانه ۱۲ میلیون تومان است که این رقم نسبت به ابتدای فعالیت مدیریت شهری حدود چهار برابر افزایش یافته و نحوه توزیع آن نیز متفاوت شده است.

وی با اشاره به وجود قراردادهای تکه تکه حجمی در شهرداری، ادامه داد: با وجود این قراردادهای متعدد هر فردی پس از گذشت مدت کوتاهی با یک کارفرمای جدید مواجه شده، قراردادها کوتاه مدت و پرداخت حقوق و مزایا متفاوت بود، در حالی که بسیاری از این متغیرها تحت‌الشعاع قرار می‌گرفته و در روحیه کارکنان تأثیرگذار بوده است، بنابراین تلاش کردیم این تنوع به حداقل برسد.

صادقیان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های سال گذشته قرارداد کارکنان شهرداری (غیر از نیروهای حجمی) از ۹ شرکت به دو شرکت که احساس می‌شد کارکنان نسبت به دو شرکت تمایل بیشتری دارند، محدود شده است.

وی تاکید کرد: در این فرایند سعی شده پرداخت‌ها به سمت عدالت برود و احساس امنیت شغلی افزایش یابد، البته کارکنان در زمان تجمیع قراردادها نسبت به این اقدام مشکوک بودند و این ناشی از ضعف اعتماد سرمایه‌های انسانی به مجموعه سازمانی است که در آن قرار دارند در حالی که باید میزان اعتماد کارکنان و وفاداری آنها و تعهدشان را ارتقا داد.

کد خبر 504616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.