اجرای ۷۷ قرارداد پروژه‌های مشارکتی در شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در مدت چهار سال اخیر ۷۷ قرارداد پروژه‌های مشارکتی در شهرداری به سرانجام رسیده که ارزش سرمایه‌گذاری آنها به قیمت قرارداد یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری اجرای پروژه‌های مشارکتی است؛ به این صورت که شهرداری زمین و پروانه را به عنوان سهم آورده خود به مشارکت می‌گذارد و سرمایه‌گذار نیز هزینه ساخت پروژه را پرداخت می‌کند و در نهایت شهرداری در سود پروژه شریک می‌شود که این اقدام به نوعی از خام فروشی زمین جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری روش‌های مشارکت در اجرای پروژه‌ها اصلاح و شفاف شده که افزایش استقبال سرمایه گذاران را به همراه داشته است، افزود: شفافیت بدان معناست که تمام پروژه‌های مشارکتی شهرداری را به روش اعلام فراخوان عمومی از طریق دو روزنامه و سایت سازمان سرمایه گذاری منتشر می‌کنیم تا افراد واجد صلاحیت در این فراخوان‌ها شرکت کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۶ تنها ۱۳ قرارداد مشارکتی در شهرداری وجود داشت که در سال ۹۷ این تعداد به ۱۹ قرارداد، سال ۹۸ به ۲۱ قرارداد و در سال گذشته به ۲۴ قرارداد رسید و در سال جاری نیز تاکنون تعداد قراردادها خوب بوده است.

وی تاکید کرد: برای تمام قراردادها و فروش زمین‌ها یا پروژه‌های مشارکتی، فراخوان انجام داده و از هیچ گونه ارتباط ویژه‌ای در این راستا استفاده نشده که پیمانکار، شرکت یا مشاوری از ارتباط خاصی برخوردار شود.

طهرانی گفت: شهرداری باید زیرساخت‌های شهری را محقق کند تا بستر لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم باشد و شاهد فرار سرمایه گذاران از شهر نباشیم.

کد خبر 504607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.