رسانه‌ها به ورزش‌های بومی و محلی بیشتر بپردازند

رئیس روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از رسانه‌ها خواست به فعالیت‌های این حوزه و معرفی بازی‌های بومی و محلی بیشتر توجه کنند.

به گزارش ایمنا، میلاد مقیمی در نشست تخصصی رؤسای روابط عمومی‌های منطقه پنج کشور که در بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم امروز ما یادآوری اصالت‌ها، بازی‌ها و ورزش‌های بومی به نسل‌های گذشته و آموزش آن‌ها به نسل جدید است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای فضای مجازی برای اثرگذاری بر مخاطب نهایت بهره را ببرند و از سوی دیگر خبرنگاران، مطبوعات، رسانه‌ها، شبکه‌های فرهنگی ورزشی و اجتماعی هم باید هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان‌ها را بیشتر ببینند.

رئیس روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: روابط عمومی‌ها، پیشکسوتان و سالخوردگان بازی‌های بومی محلی را شناسایی و سپس مستند سازی کنند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به تنوع ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی هر منطقه از کشور، می‌توان از این فرصت برای ایجاد ِشور و پر کردن اوقات فراغت، ارتقا سطح جسمانی و روانی جامعه بهره برد.

سعید اسماعیلی افزود: ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در مسیر سلامت روان جامعه حرکت می‌کند و باید با همکاری و همراهی علاقه‌مندان، دلسوزان، مدیرانِ ادارات مؤسسات مجموعه‌ها، دهیاری‌ها و…، ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گسترش یابد.

وی تصریح کرد: بسیاری از استعدادها و قهرمان‌های ورزشی از دل روستاها و عشایر طلوع کرده‌اند و بدون شک قبل از آنکه فوتبالیست، والیبالیست بسکتبالیست و … باشند همین بازی‌های بومی محلی را انجام داده‌اند.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: استعدادهای درخشانی در حوزه ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و عشایری در استان‌های کشور وجود دارد که هنوز ناشناخته‌اند و با حمایت از این افراد به گسترش فرهنگ بازی‌های بومی محلی، کمک شایان توجهی می‌شود.

موسی کشتکار تصریح کرد: زمین‌های چمن در روستاها، وجود خانه‌های ورزش، و تلاش برای آموزش باعث می‌شود که تیم‌های توانمند روستایی مانند تیم فوتبال شاهین بندر عامری (حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور) این چنین قهرمانانه به پرواز درآید صعود کند و بدرخشد.

در این نشست رؤسای روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نظرها، تجربیات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 504550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.