گردشگران گرفتار در «آب ملخ» شب گذشته نجات پیدا کردند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم، گفت: دیروز سه گردشگر از یک خانواده اهل آباده استان فارس به ارتفاع آب ملخ محدوده گردشگری کوهستانی با رودخانه خروشان آمده بودند که در رودخانه میان جدار کوه گرفتار شدند و با تلاش نیروهای امدادی و ایجاد کارگاه نجات پیدا کرده و شب گذشته به محل امن منتقل شدند.

سید نورمحمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص جزئیات حادثه گردشگران آب ملخ در جنوب شهرستان سمیرم، اظهار کرد: ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه دیروز _پنجشنبه ۱۰ تیرماه_ حادثه سقوط سه گردشگر در منطقه گردشگری آب ملخ در جنوب شهرستان سمیرم اتفاق افتاد که برای امداد رسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر اعلام شد.

وی افزود: آب رودخانه این سه نفر را از محل تخت و چشمه سلیمان در آب ملخ به پایین دست رودخانه برده بود و دو تیم امدادی از پایگاه امدادی منطقه پشته و یک تیم از هلال احمر سمیرم به این محدوده اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم، تصریح کرد: این سه گردشگر از یک خانواده، دو خانم ۳۳ ساله و ۳۸ ساله و یک مرد ۳۱ ساله از اهل آباده استان فارس به ارتفاع آب ملخ آمده بودند. این محدوده گردشگری کوهستانی با رودخانه خروشان است و هنگام عکاسی به داخل آب رودخانه سقوط کرده و در رودخانه میان جدار کوه، گرفتار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این دیواره با شیب ۹۰ درجه است و اگر گردشگری در آنجا گرفتار شود و بدون امکانات فنی امکان خروج ندارد و طی هماهنگی با نیروهای امدادی، گردشگران با تلاش نیروهای امدادی و ایجاد کارگاه نجات پیدا کردند و شب گذشته ساعت ۱۰ شب به محل امن منتقل شدند و حال عمومی نجات یافتگان خوب است.

موسوی، اظهار کرد: منطقه آب ملخ در ۷۰ کیلومتری شهرستان سمیرم محدوده‌ای است که آب از دیواره‌ها سرازیر شده و منظره زیبایی دارد، اما در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم را برای گردشگری ندارد و جاده‌ای صعب العبور در کوه است و افراد برای رسیدن به آن باید پنج کیلومتر را پیاده راه بروند.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه با وجود زیبایی بسیار خطرناک است و تا کنون قریب به ۱۶ نفر در این محدوده سقوط کرده و پیدا نشدند بدین سبب باید گردشگران مسائل ایمنی را رعایت کرده و به علائم هشداردهنده توجه کنند.

کد خبر 504484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.