مصوبات شورا برای توسعه صنایع خلاق اصفهان در آینده الزام‌آور است

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شورا با رویکرد توجه به توسعه صنایع خلاق و صنعت سینما چند مصوبه داشت تا در آینده اگر برخی از مسئولان دغدغه‌ای درباره آن نداشتند، به دلیل شان قانونی که مصوبات شورا دارد، خود را ملزم به انجام آن بدانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا فریده روشن شامگاه پنجشنبه _١٠ تیرماه_ در آئین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه که با حمایت شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز معضلات متعددی در جامعه وجود دارد و شاید یکی از مهمترین راه‌هایی که می‌توان جوانان را متوجه این معضلات کرد سینما است.

وی افزود: اصفهان مهد هنر شناخته می‌شود و در تمامی زمینه‌های هنری برتری خود را نشان داده و قطعاً هنر هفتم یعنی سینما یکی از تاثیرگذارترین هنرهایی است که می‌توانیم به وسیله آن فرهنگ‌سازی لازم را در شهر انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی وررشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هنر سینما یکی از مهمترین ابزارهایی است که می‌تواند به مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر کمک کند.

روشن با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان حمایت‌های گوناگونی از هنرمندان شد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برنامه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه سینما و تئاتر بود.

وی اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری سعی شد در مناطقی که با مرکز شهر فاصله دارد مانند مناطق ١١ و ١٥ شهرداری اصفهان زیرساخت‌های لازم برای اجرای هنرهای نمایشی فراهم شود.

روشن با بیان اینکه مشارکت جوانان اصفهان در تولید فیلم‌های کوتاه دغدغه مدیریت شهر استان است، افزود: باید از دیدگاه مطلوب مسئولان استانی نسبت مسائل فرهنگی به ویژه حفظ جایگاه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای اصفهان تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر در چهار سال گذشته با رویکرد توجه به توسعه صنایع خلاق و صنعت سینما چند مصوبه داشت تا در آینده اگر برخی از مسئولان دغدغه‌ای درباره آن نداشتند، به دلیل شأن قانونی که مصوبات شورا دارد، خود را ملزم به انجام آن بدانند.

کد خبر 504453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.