آلومینیوم صفر ـ استقلال صفر/ تقسیم جنجالی امتیازات در اراک

استقلال در شبی که می‌توانست پیروز میدان باشد، در اراک متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۲۰ امروز پنجشنبه - ۱۰ تیر ماه - ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک میهمان آلومینیوم این شهر بود که در این بازی توپی از خط دروازه‌ها رد نشد اما از منظر داوری پرجنجال بود.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم

ورزشگاه: امام خمینی (ره)، اراک

تماشاگر: -

گل‌ها: -

اخطار: فرهاد مجیدی (دقیقه ۷۰- از استقلال) - بهزاد غلامپور (دقیقه ۷۵- از استقلال) - مصطفی احمدی (دقیقه ۸۰ - از آلومینیوم) - فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۰- از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند (دقیقه ۷۲- متین کریم زاده)، سیاوش یزدانی، محمد نادری، محمد دانشگر (دقیقه ۴۶ - سید احمد موسوی)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۴۶- فرشید اسماعیلی)، آرش رضاوند، مسعود ریگی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (دقیقه ۷۲- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

آلومینیوم اراک: حسین پور حمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، امیرمحمد هوشمند، شاهین توکلی، اسماعیل شریفات (دقیقه ۷۹- جهانبخش ذبیحی)، پوریا آریا کیا، محمد ایران‌پوریان (دقیقه ۷۰- مصطفی احمدی)، سید مهدی حسینی، معین عباسیان (دقیقه ۸۸- میثم آقایی)، حامد پاکدل (دقیقه ۷۹- امید سینک)، سعید باقر پسند

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: مهدی سید علی

شرح بازی:

سفیدپوشان میزبان بازی را بهتر آغاز کرده و با تمرکز بر حرکات پاکدل و باقر پسند سعی در خلق موقعیت داشتند. با گذشت زمان شاگردان مجیدی خودشان را پیدا کردند اما به بازی به میانه میدان کشیده شد و نیمه اول بدون موقعیت خطرناکی برای هر دو تیم به پایان رسید.

نیمه دوم در حالی که بازیکنان دو تیم به میدان آمده بودند به دلیل حضور چند تماشاگر روی سکوها با چند دقیقه تأخیر سید علی سوت شروع را زد. آبی‌ها این نیمه را تهاجمی و با برنامه تر آغاز کردند. دقایقی بعد اراکی‌ها بازی را به دست گرفته و چند موقعیت خطرناک را روی دروازه استقلال خلق کردند که درخشش حسینی دروازه آبی‌ها را بسته نگه داشت.

در ادامه بازی هیجانی اما متناوب میان هجوم دو تیم ادامه یافت و استقلالی‌ها در دقیقه ۶۷ به وسیله مطهری به گل رسیدند اما داور آن را آفساید تشخیص داده و گل را مردود کرد. همین تصمیم بحث برانگیز اعتراض شدید فرهاد مجیدی را به همراه داشت. در واپسین دقایق استقلال فشار حملات خود برای پیروزی را افزایش داد و روی دروازه آلومینیوم خیمه زد ولی ثمری برای شاگردان مجیدی نداشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- پاس به پشت مدافعین، پاکدل را جلوتر از بازیکن استقلال صاحب توپ کرد اما ضربه او از گوشه محوطه را حسینی دفع کرد.

دقیقه ۴۷- ضربه سر خطرناک سیاوش یزدانی در تیر دوم را پور حمیدی با یک دست دفع کرد.

دقیقه ۵۲- کاشته تماشایی معین عباسیان را حسینی با یک دست در آستانه ورود به دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶۷- نادری با نفوذ خود با چیپ توپ را از بالا سر پور حمیدی رد کرد اما توپش ابتدا به تیرک برخورد و در ادامه به مطهری که روی خط حضور داشت خورد و به گل تبدیل شد ولی داور به دلیل آفساید گل را نپذیرفت. با این حال به نظر می‌رسد در لحظه زدن توپ توسط نادری، مطهری در موقعیت آفساید قرار نداشته است.

نکات ویژه:

* قطع سیستم آبیاری چمن ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک باعث شد تا بازی با حدود ۱۰ دقیقه تأخیر آغاز شود.

* سید علی به خاطر حضور چندین تماشاگر روی سکوها ورزشگاه سوت نیمه دوم را چند دقیقه دیرتر زد.

* پس از برگشت ضربه ایستگاهی تماشایی معین عباسیان، و فرشید اسماعیلی که قصد داشت با گذر از مهاجمان پر تعداد آلومینیوم توپ را از محوطه خودی خارج کند، خود را پس از اثرگذاری بازیکن اراکی به زمین انداخت و توپ به دستش برخورد کرد که سید علی آن را هند تشخیص داد. با این وجود اراکی‌ها معتقد بودند این اتفاق درون هجده قدم رخ داده و داور باید نقطه پنالتی را نشان دهد.

* فرهاد مجیدی به شدت نسبت به مردود شدن گل تیمش معترض شد و با در دست داشتن گوشی موبایلی قصد داشت صحنه آهسته را به داور نشان دهد که با کارت زرد جریمه شد. داوود رفعتی نیز که به عنوان ناظر حضور دارد این گوشی را از استقلالی‌ها گرفت.

* در دقیقه ۸۰ مهدی قایدی به درون محوطه آلومینیوم زد اما در کورس با ذبیحی نقش بر زمین شد که سید علی باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

کد خبر 504421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.