شیوع نگران کننده گونه دلتا ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا در ماه‌های آینده به سویه غالب تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً گزارش کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا هم اکنون در ۹۶ کشور در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده است و ممکن است در چندین ماه آینده به سویه غالب تبدیل شود. تعداد بیماران مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان در بعضی از این کشورها در حال افزایش است.

به گفته محققان ابزارهایی که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان در سطح فردی و جامعه مورد استفاده قرار گرفته است در مقابل گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند نسخه دلتا نیز مؤثر خواهد بود. بنابراین لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه مانند حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها را رعایت کنند. علاوه بر این، قوانین و محدودیت‌های کرونایی در کشورهایی که گونه دلتا در حال شیوع پیدا کردن است باید افزایش یابد.

با توجه به افزایش سرعت انتقال گونه دلتا ویروس کرونا میزان واکسیناسیون باید افزایش پیدا کند، زیرا لازم است افراد بیشتری در زمان کمتر واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا ایمن شوند. محققان معتقدند که گونه دلتا قابل انتقال‌ترین گونه جهش یافته ویروس کرونا است و می‌تواند افراد واکسینه نشده را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با توجه به آخرین گزارشات منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، گونه آلفا ویروس کرونا تا کنون در ۱۷۲ کشور گونه بتا در ۱۲۰ کشور، گونه گاما در ۷۲ کشور و گونه دلتا در ۹۶ کشور شیوع پیدا کرده است. بعضی از کشورها مانند استرالیا به دلیل سرایت‌پذیری و قابلیت انتقال بالای گونه دلتا ویروس کرونا محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تری را اعمال کرده‌اند.

کد خبر 504345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.