شهر ارواح ایتالیایی آزمایشگاه لرزه‌نگاری می‌شود

ایتالیا شهرهای بی سکنه زیادی نظیر Poggioreale ، واقع در استان تراپانی در ناحیه سیسیل غربی، برخوردار است که به مدت چندین دهه، جمعیت قابل توجهی در آن سکونت نگزیده‌اند؛ مقامات از تبدیل این شهر به آزمایشگاهی برای لرزه‌نگاری در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت محلی منطقه سیسیل، بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه و بخشی خودمختار از ایتالیا، با مقامات تراپانی واقع در دره بلیس، توافقنامه‌ای مبنی بر حمایت از خرابه‌های شهر Poggioreale امضا کرد. طبق این قرارداد، تمام سازه‌هایی که در زمین‌لرزه هولناک سال ۱۹۶۸، به خرابه تبدیل شدند از نو ساخته خواهد شد و شهر به عنوان مرکزی آموزشی برای دفاع غیرنظامی و همچنین مکانی برای یادبود قربانیان زلزله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهر ارواح ایتالیایی آزمایشگاه لرزه‌نگاری می‌شود

گزارشات حاکی است که در سال ۱۹۶۸ زلزله بزرگی در Poggioreale به وقوع پیوست و جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفت. تخریب شدن خانه‌ها نیز افرادی را که از این حادثه جان سال به در برده بودند به سایر شهرها روانه کرد و در نتیجه، در مدت زمانی بسیار کوتاه، از منطقه سیسیلی ایتالیایی، چیزی جز یک شهر ارواح به جای نماند.

مقامات سیسیل از تبدیل این منطقه مسکونی تاریخی به فضایی برای انجام تحقیقات توسط زلزله‌نگاران و کارشناسان زمین‌شناسی و همچنین مکانی برای آموزش دفاع غیر نظامی خبر داده‌اند. علاوه بر این، مکانی بزرگ شبیه به یک مقبره در شهر به وجود خواهد آمد تا در آن، یاد قربانیان زلزله توسط افرادی تازه‌ورود به شهر زنده نگاه داشته شود.

دولت ایتالیا امیدوار است در پی پیاده‌سازی پروژه، یک بار دیگر نسل‌های بازمانده از زلزله ۱۹۶۸ به سرزمین اجدادی خود باز گردند و به سکونت در آن بپردازند.

جالب است بدانید که علاوه بر دولت محلی منطقه سیسیل و مقامات تراپانی، نهادهای دیگری نیز نظیر نیروهای مصلح، اداره آتش‌نشانی منطقه، صلیب سرخ، دانشگاه‌های مختلف، مدیر نظارت بر میراث فرهنگی و زیست محیطی تراپانی، رؤسای مدارس و مراکز تحقیقاتی نیز برای پیاده‌سازی پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهر ارواح ایتالیایی آزمایشگاه لرزه‌نگاری می‌شود

کد خبر 504340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.