مهاجری: رئیسی در پیاده‌سازی دولت فراجناحی موفق نخواهد بود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر نمی‌رسد رئیسی در پیاده‌سازی دولت فراجناحی موفق باشد زیرا جریان‌هایی مانند جبهه پایداری در صورتی که سهم مناسب خود در کابینه را دریافت نکنند قطعاً به دولت حمله خواهند کرد.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: باید توجه داشت که حدود ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکرده‌اند و حدود ۲۵ درصد از این میزان در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ پای صندوق‌های رأی آمدند اما در این دوره از انتخابات شرکت نکرده‌اند که نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود.

وی افزود: رئیسی گفته که در امور تصمیم‌گیری کاملاً فراجناحی است و با برائت جستن از هرگونه وابستگی به جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا، خود را مستقل می‌داند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: به‌زودی مشخص خواهد شد که اولین وعده رئیسی مبنی بر دیدگاه فراجناحی در امور محقق خواهد شد؟ یا با توجه به فشارهای سیاسی جریان اصولگرا، وی قادر به اتخاذ دیدگاه‌های فراجناحی خود در دولت سیزدهم نخواهد بود.

مهاجری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که جریان اصولگرا ابزارهای قدرتمندی جهت اعمال فشار بر رئیس جمهور دارد و به نظر می‌رسد در دولت رئیسی ابزارهایی مانند رسانه‌های مکتوب و جمعی دولت در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد. به نظر نمی‌رسد رئیسی در پیاده‌سازی دولت فراجناحی موفق باشد زیرا جریان‌هایی مانند جبهه پایداری در صورتی که سهم مناسب خود در کابینه را دریافت نکنند قطعاً به دولت حمله خواهند کرد.

کد خبر 504296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.