توضیحات وزارت کشور درباره روند رسیدگی به اعتراضات داوطلبان هشتمین آزمون استخدامی

مدیرکل توسعه منابع انسانی با اشاره به این که از ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی آزمون هشتم، قبولی نهایی ۱۴۴۹ نفر اعلام شده گفت: باقیمانده این سهمیه به نهمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور منتقل می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، روشن ضمیر، مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور اعلام کرد: با توجه به اعلام نتایج نهایی هشتمین آزمون استخدامی فراگیر مجموعه وزارت کشور (ستاد و استانداری ها) از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور، چنانچه داوطلبان به فرایندهای استخدام صورت پذیرفته توسط استانداری ها که به صورت مستقل انجام شده است، اعتراض دارند می توانند با مراجعه به اداره کل امور اداری و مالی استانداری ذیربط و در صورت لزوم دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری نسبت به ارائه درخواست کتبی و مستندات اقدام کنند.

مدیر کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور با اشاره به این که بیشترین اعتراضات مربوط به وضعیت داوطلبین برخوردار از سهمیه بومی و ایثارگری می باشد، خاطر نشان کرد: به تمامی استانداری ها ابلاغ گردیده که مجدداً ضمن اعتبارسنجی مدارک پذیرفته شدگان نهایی، اصالت این مدارک از مراجع ذیربط استعلام شود.

روشن ضمیر تصریح کرد: چنانچه بی اعتباری مدارک ارائه شده در روند ثبت نام، در هر مرحله ای از استخدام، حتی پس از شروع بکار و صدور احکام کارگزینی، محرز شود، برابر قانون، قبولی فرد خاطی کان لم یکن تلقی می شود.

مدیر کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور ادامه داد: امتیاز بومی گزینی برابر قانون و ماده واحده اضافه شده به ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، یکی از مصادیق آن، از تائید استشهادیه محلی توسط نیروی انتظامی به داوطلبان واجد شرایط تعلق می گیرد و در این خصوص مجموعه استانداری های بهره بردار هستند ولیکن استانداری ها آمادگی دارند اعتراضات احتمالی داوطلبان را دال بر ادعای وقوع تخلف در تائید استشهادیه توسط کلانتری ها به فرماندهان نیروی انتظامی استان جهت بررسی دقیق ارسال کنند.

روشن ضمیر با یادآوری اینکه چنانچه افراد معترض از پاسخ و مستندات ارائه شده استانداری ها قانع نشوند می توانند مراتب اعتراض خود را به ستاد وزارت کشور منعکس نمایند، گفت: بدیهی است که به اعتراضات واصله بدون رعایت مراتب یاد شده به دلیل فقدان مستندات در ستاد وزارت کشور ترتیب اثر داده نخواهد شد و صرفاً به استانداری ذیربط ارجاع می شود.

مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور گفت: از ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی ۱۴۴۹ نفر قبول نهایی و باقیمانده به نهمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور منتقل می شود.

کد خبر 504249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.