ظهور مکنده‌های قدرتمند ضایعات در فضاهای عمومی آتن

مردم آتن این روزها شاهد دستگاهی شبیه به جاروبرقی در خیابان‌های اطراف خود هستند که با قدرتی باور نکردنی، تمام ضایعات را از روی سطوح فضاهای عمومی به خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مکنده‌های ضایعات آتن، بدون تولید آلودگی صوتی و با استفاده از نیروی الکتریسیته، هر گونه ضایعات نه چندان بزرگ را از سطح فضاهای عمومی به داخل مخزن بزرگ خود جذب می‌کند. این اقدام در پی تعهد مقامات به مدرن‌سازی بیشتر پایتخت یونان صورت گرفته و قرار است پس از مرحله آزمایشی، به صورت گسترده در تمام خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهر اجرا شود. مقامات از خرید تعداد ۳۷ جاروی مکنده برای پاکسازی تمام سطوح بیرونی خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی این ماشین‌های برقی فعالیت خود را در سایر خیابان‌ها آغاز خواهد کرد.

پیش از یونان نیز، استفاده از این دستگاه‌های مدرن در بعضی از کشورهای اروپایی رایج بوده است و مقامات بارها از مزایای آن برای شهر و شهروندان سخن به میان آورده‌اند. اکنون شهردار آتن به پیروی از این کشورها تصمیم گرفته است با خرید آن‌ها، فصل جدیدی از نظافت شهری به سبک مدرن را آغاز کند و گام دیگری در پایداری محیط زیست بردارد.

جاروبرقی‌های خیابانی آتن از قدرت کافی برای جذب تمام انواع پسماندها، از برگ‌هالی خشک درختان گرفته تا قوطی‌های نرم و بطری‌های پلاستیکی آب را دارد، ضمن اینکه هیچ گونه آلودگی صوتی منتشر نمی‌کند. این دستگاه‌های بی‌نظیر، علاوه بر مرکز شهر، قرار است تعداد ۱۲۹ منطقه را نیز از تمام ضایعات روی سطوح پاک کند. استفاده از این جاروها، از زحمت‌هایی که روی دوش کارگران شهرداری هست نیز به طور قابل توجهی خواهد کاست چرا که کار با آن‌ها به مراتب راحت‌تر از سایر روش‌های پاکسازی شهری است.

کد خبر 504181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.