رونمایی از "المان هنرمند" شهر بندرانزلی

شهردار بندرانزلی از نصب و رونمایی المان مرحوم "رضا نظری" در این شهر خبر داد.

بدرالدین بدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور پاسداشت زحمات و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم «رضا نظری» هنرمند محبوب استان گیلان و بندرانزلی دو المان با تصویر این هنرمند توسط شهرداری ساخته شد و امروز_ چهارشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰_ طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان استان گیلان، اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان در خیابان نظری رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته خیابان ارشاد واقع در خیابان معلم، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی به نام «رضا نظری» نامگذاری و امروز دو المان این هنرمند مردمی در دو طرف این خیابان نصب شد.

شهردار بندرانزلی گفت: این المان‌ها دو متر ارتفاع دارد و در مجموع برای آن ۸۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

لازم ذکر است «رضا نظری» متولد ۹ تیرماه ۱۳۵۵ در شهرستان بندرانزلی و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت خدمات بندری بود. وی از سال ۱۳۷۰ با نمایش سفر به کارگردانی علیرضا غاروریانی وارد عرصه بازیگری شد.

این هنرمند گیلانی در سریال‌های "کوچه خندان"، "سرخوش‌ها"، "آن سنگ گران"، "کمیسر دل نازک"، "بستنی‌سرای داغ"، "عطر ترنج" و "خانه پدری" و در نمایش‌های نخاله‌های دلباخته"، "دزدان ناشی"، "شب‌نشینی در گورستان"، "من فیروز ۲۵ سال دارم"، "تموم حرفات دروغ بود"، "این چند پدر ۱ و ۲" و "جنجالی‌های ۲" ایفای نقش کرده بود.

«رضا نظری» پس از هفت ماه تحمل رنج بیماری سرطان خون روز چهارشنبه سوم دی‌ماه ۱۳۹۹ در بیمارستان توس تهران درگذشت و ششم دی‌ماه در قطعه هنرمندان گلزار شهدای بندرانزلی با حضور پرشور مردم استان گیلان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 504156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.