ایجاد حیات شبانه در شهرها به فرهنگسازی نیاز دارد

یک دکترای طراحی شهری گفت: به منظور پذیرش حیات شبانه و گسترش و توسعه آن، نیاز است در کنار فراهم آوردن تجهیزات و امکانات لازم به الزامات فرهنگی و محیطی نیز توجه شود.

حسن سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور گسترش و توسعه حیات شبانه در شهرها نیاز است شرایط برای حضور همه اقشار جامعه در فضاهای شهری فراهم شود تا با حضور آنها امنیت محیطی افزایش پیدا کند و سایر شهروندان نیز برای حضور شب هنگام در فضاهای شهری ترغیب شوند.

وی خاطرنشان کرد: وجود کاربری‌های مختلف، فضاهای خرید، فضاهای مخصوص بازی و فضاهای بهداشتی، همینطور وجود خرده فروشی‌های مختلف موجب می‌شود محیطی سرزنده و شاداب داشته باشیم که همه شهروندان از جمله بانوان و کودکان از حضور در این فضاها احساس امنیت و آسایش کنند.

این دکترای طراحی شهری تاکید کرد: در کنار تجهیز محیط و در نظر داشتن وسایل حمل و نقلی مناسب برای حضور شب هنگام شهروندان در فضاهای شهری، رویکرد محله محوری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این رویکرد حل کننده بسیاری از مشکلات شهر است.

سجاد زاده تاکید کرد: بر طبق این رویکرد چنانچه امکانات و فضاهای تفریحی در سطح محلات شهر فراهم شود، شهروندان به جای رفت و آمد به نقاطی خاص از شهر، در همان فضاهای محل سکونتشان حیات شبانه را خواهند داشت.

وی ادامه داد: حضور شهروندان در سطح محلات شهر علاوه بر اینکه تعاملات اجتماعی میان همسایگان را افزایش می‌دهد، دغدغه مدیریت شهر برای تأمین امنیت را نیز برطرف می‌کند.

این دکترای طراحی شهری گفت: به منظور پذیرش حیات شبانه و گسترش و توسعه آن، نیاز است در کنار فراهم آوردن تجهیزات و امکانات لازم، به الزامات فرهنگی و محیطی نیز توجه شود و در این راستا نیاز است برنامه‌ها و الگوهای متفاوتی از حیات شبانه برای هرکدام از شهرهای ایران تهیه و تدوین شود.

کد خبر 504145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.