ثبت نام مدارس متوسطه شاهد از هفتم تیرماه آغاز شد

رئیس ‌امور شاهد ‌و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: از هفتم تیرماه ثبت‌نام متوسطه اول مدارس شاهد شروع شد و تا دو هفته ادامه دارد، احتمال تمدید ثبت‌نام برای متوسطه اول وجود دارد و بعد از آن ثبت نام پایه دهم شروع می‌شود که اطلاع رسانی آنها انجام می‌شود.

مرضیه ذاکری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص استانداردسازی مدارس شاهد، اظهار کرد: این کار در راستای ارائه سبک منسجم و در قالب یک برنامه عملیاتی برای مدارس شاهد انجام می‌شود، هدف از این کار کیفیت بخشی و استانداردسازی این مدارس است.

وی اضافه کرد: ایجاد شناسنامه مدارس شاهد طی ساعت‌ها کلاس آموزشی در استان‌های مختلف به همت مدیر کل اداره امور شاهد تدوین و نهایی شده است، سندی که به مدیر برای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان کمک می‌کند و دارای انعطاف پذیری و قابلیت بومی سازی است.

رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: از مدیران در همه مقاطع آموزشی درخواست کردیم که متناسب با شرایط مدرسه، دانش آموزان و اولیای آنها با توجه به این قالب و ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت، فعالیت‌های خود را بر اساس این شناسنامه و استاندارد انتخاب کنند و نوع فعالیت‌ها در حوزه پرورشی، آموزشی و مالی را عملیاتی کنند.

ورود به مدارس شاهد بر مبنای امتیازها

وی در مورد این که تربیت دانش آموزان در مدارس شاهد بر مبنای شش ساحت تربیتی است، خاطرنشان کرد: فعالیت مدارس شاهد و تربیت دانش آموزان بر مبنای شش ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی، تربیت اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیباشناختی و علمی و فناوری تنظیم می‌شود.

ذاکری ادامه داد: مدیر و آموزگار مدارس شاهد بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با توجه به اهداف این ساحت‌ها فعالیت‌های مدرسه را انتخاب می‌کند. مدارس شاهد باید در تراز سند تحول باشند و با دادن قالب به این مدارس (شناسنامه مدارس) استانداردسازی صورت می‌گیرد.

رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: مدارس شاهد تفاوتی با مدارس عادی ندارند و ورود به این مدارس بر مبنای امتیازهای فرم ۱۷ بندی است، در حال حاضر این فرم در سامانه «پادا» موجود است، دانش آموزی که متقاضی دانش‌آموزی مدارس شاهد است با ورود به سامانه بر اساس این فرم می‌تواند امتیازهای خود را مشخص کند.

وی ادامه داد: ورودی این مدارس دو گروه دانش آموزان هستند، گروه اول دانش آموزان طرح شاهد فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان (جامعه هدف) هستند، این افراد گروه اصلی مدارس بوده و محدوده بندی ندارند و ثبت نام آنها قطعی است. گروه دوم دانش آموزان با اولویت ایثارگری هستند و مطابق فرم گفته شده باید مدارس را انتخاب کنند، این گروه دانش آموزان که پدر آنها درجه ایثارگری دارد مثل نوه شهدا و جانبازان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و نخبگان می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

فعالیت ۷۲ مدرسه شاهد در استان اصفهان

رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: دانش آموزانی که حافظ قرآن هستند و توانسته‌اند امتیازهای استانی و کشوری را کسب کنند می‌توانند وارد مدارس شاهد شوند. در نهایت تلاش می‌شود دانش آموزی که وارد مدرسه شاهد می‌شود فعالیت این مدارس برای او جذاب باشد و دانش آموز تا پایان سال وابسته به استعداد و توانایی خود پیشرفت کند.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد مدارس شاهد در استان اصفهان ۷۲ مدرسه است، اضافه کرد: از این تعداد ۲۵ مدرسه ابتدایی، ۲۳ مدرسه متوسطه اول و ۲۴ مدرسه متوسطه دوم داریم و حدود ۲۳ هزار دانش آموز در مدارس شاهد مشغول تحصیل هستند و حدود هزار و ۴۰۰ نفر در طرح پراکنده قرار دارند، همان دانش آموزانی که در مدارس عادی بوده و از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.

رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: سامانه «سجا» از سال ۹۲ برای ثبت نام دانش آموزان این مدارس فعال بود، امسال به دلیل سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و ایجاد سیستم یکپارچه برای ثبت نام‌ها، سامانه ثبت نام از «سجا» به «پادا» تغییر یافت تا به صورت غیرحضوری و منظم‌تر ثبت نام‌ها انجام شود.

دو هفته مهلت ثبت نام برای دانش‌آموزان متوسطه شاهد

وی افزود: با توجه به این که شیوه ثبت نام در مدارس شاهد به صورت امتیازبندی است زمانی طی شد تا فرم‌های امتیازبندی بارگذاری شود و شروع ثبت نام پایه اول ابتدایی از ۱۲ خردادماه بود و تا هفتم تیرماه ادامه داشت. در حال حاضر مدیران مدرسه یک یا دو هفته فرصت دارند تا امتیازها را بررسی کنند و نتیجه را به خانواده‌ها اطلاع دهند.

ذاکری خاطرنشان کرد: از هفتم تیرماه ثبت نام متوسطه اول مدارس شاهد شروع شد و تا دو هفته روند آن ادامه دارد، احتمال تمدید ثبت نام برای متوسطه اول وجود دارد که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها اعلام می‌شود و بعد از آن ثبت نام پایه دهم شروع می‌شود که اطلاع رسانی انجام می‌شود.

رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: جامعه هدف برای ثبت نام در مدارس شاهد در هر ناحیه و منطقه‌ای محدوده بندی ندارند و با ارائه مستندات لازم ثبت نام می‌شوند، اما گروه دوم دانش آموزان با اولویت ایثارگری، نخبگان و حافظان قرآن برای ثبت نام محدوده بندی دارند.

وی در خصوص ثبت نام میان پایه‌ها، اظهار کرد: ممکن است در ورودی میان پایه‌ها دانش‌آموزی متقاضی مدرسه دیگری باشد، این اتفاق در صورتی امکان پذیر است که خروجی از آن مدرسه داشته باشیم، به دلیل این که ظرفیت کلاس‌های مدارس شاهد ۳۰ نفر است و نمی‌توانیم بیشتر از این ظرفیت ثبت نام کنیم. خانواده‌ها بدانند ثبت نام مدارس شاهد در میان پایه‌ها وقتی مقدور است که خروجی از آن کلاس وجود داشته باشد.

کد خبر 504138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.