تحلیل اتفاقات جالب در انتخابات شورای یک روستای استان فارس

عضو شورای شهر شیراز گفت: صرف نظر از جمعیت کم روستای ظالمی، یک نفر با یک رای عضو اصلی شورا و یک نفر بدون هیچ رای عضو علی‌البدل شورا شده که چنانچه در مراحل بعدی انتخاب شوند، به ترتیب عضو شورای بخش، شهرستان و استان و در نهایت عضو شورای عالی استان‌ها شوند، می‌توانند در تصمیمات کلان کشور مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد تنوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"آگهی جالب نتیجه انتخابات روستای ظالمی در استان فارس صرف نظر از جمعیت کم این روستا، چند نکته حائز اهمیت است:

۱. نفر سوم که به عنوان عضو اصلی شورا انتخاب شده است، فقط یک رأی آورده است. شاید همان یک رأیی که این کاندیدا به خودش داده است.

۲. نفر چهارم این انتخابات، بدون حتی کسب یک رأی، به عنوان عضو علی‌البدل شورا انتخاب شده است، یعنی حتی خودش هم به خودش رأی نداده است.

۳. قوانین ملاک عمل کنونی اجازه می‌دهد که هر یک از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، چنانچه در مراحل بعدی انتخاب شوند، به ترتیب عضو شورای بخش، شهرستان و استان و در نهایت عضو شورای عالی استان‌ها شوند و در تصمیمات کلان کشور مشارکت کنند. به نظر می‌رسد قانون در این مورد باید اصلاح شود.

۴. قانون اجازه می‌دهد یک نفر، بدون کسب رأی، (حتی یک رأی)، عضو علی‌البدل شورا شود و در صورت خروج یکی از اعضای اصلی از شورا، همان عضوی که حتی یک رأی هم نیاورده است به عنوان جانشین یا جایگزین وارد شورا شود و در تصمیمات مشارکت کند و این ایراد هم به قانون وارد است که در شرایط کنونی اگر کاندیدای دیگری در صحنه حاضر نباشد یا اینگونه اعضای شورا در رقابت‌های درون شورایی در جلسات شوراهای بخش، شهرستان و استان پیروز شود بتواند وارد شورای عالی استان‌ها شود.

یعنی در شرایط کنونی راه برای عضویت بدون حتی یک رأی در شورای عالی استان‌ها باز است. اگر چه ممکن است فعلاً به این شکل و در مورد این هم استانی ما مصداق نداشته باشد. اما بد نیست آرای مأخوذه برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها در شهرها یا روستاهایشان مورد تحلیل قرار گیرد. "

کد خبر 504074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.