ماجرای حذف درختان ۱۵ خرداد زنجان چه بود؟

در چند روز اخیر قطع چند درخت در میدان ۱۵ خرداد منجر به واکنش‌هایی از سوی مخالفان تعویض المان ۱۵ خرداد و شهروندانی که مدعی حافظ محیط زیست هستند، شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ابتدا که تخریب المان ۱۵ خرداد توسط اعضای شورای چهارم و رئیس شورا مطرح شد حواشی زیادی پیرامون آن مطرح شد از نسبت دادن مسائل شخصی و تعلقات اعضای شورای شهر به میدان تا مسائل سیاسی و بحث اعتبار نزدیک به سه میلیارد تومانی برای المان جدید که با حرف و حدیث‌هایی همراه بود که بگذریم در چند روز اخیر قطع چند درخت در میدان ۱۵ خرداد منجر به واکنش‌هایی از سوی مخالفان تعویض المان ۱۵ خرداد و شهروندانی که مدعی حافظ محیط زیست هستند، شده است.

درختان خشک حذف شده است

«حبیب الله ملائی یگانه» شهردار زنجان با بیان اینکه هیچ درخت مثمر و سالمی در میدان ۱۵ خرداد بریده نشده است، اظهار کرد: درختان بریده شده در میدان ۱۵ خرداد خشک شده بودند.

وی با بیان اینکه قطع کردن هرگونه درخت چه بر حسب ضرورت و هر شرایطی با کمیته تخصصی مربوط به آن تصمیم‌گیری می‌شود، اظهار کرد: در تصمیم‌گیری این کمیته و فرایند انجام این کارها توسط شورای شهر زنجان نظارت و با اطلاع اعضای شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در میدان ۱۵ خرداد برای نصب و استقرار المان طراحی شده در حال انجام است، افزود: برای عملیات نورپردازی و فضاسازی لازم در میدان عوامل اجرایی اقدام به هرس برخی از درخت‌ها در میدان کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اجازه قطع و تخریب هیچ درختی را در سطح شهر نمی‌دهد، اظهار کرد: شهرداری هیچ درختی را قطع نکرده و نخواهد کرد.

شهرداری بدون دلیل درختی قطع نمی‌کند

«محسن قربانی» رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان نیز در این خصوص به ایمنا گفت: در میدان ۱۵ خرداد بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۷ تعداد چهار اصله درخت کوچک که خشکیده بودند قطع شده و دیگر درختان واقع در میدان پیرایش و هرس شدند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر درختانی این میدان را پیرایش کرده‌ایم که البته برای تعادل درختان از بالا و پایین این کار لازم بود، اظهار کرد: تمامی درختان موجود در میدان در آینده میدان جانمایی شدند و قرار نیست درختان میدان حذف شوند.

با بیان اینکه هر ساله در سطح شهر درختانی خشک می‌شوند و شهرداری به ناچار آنها را حذف می‌کند، افزود: قطع چند درخت خشک این میدان نیز شرایط استثنایی نبود و روال عادی است.

وی با بیان اینکه دلیل بزرگ نمایی قطع درختان خشک میدان المان را نمی‌داند، تصریح کرد: این حساسیت نشان دهنده نیت خوب شهروندان است که نسبت به فضای سبز و درختان شهر حساسیت دارند و نگرانی شهروندان قابل تحسین است.

قربانی با تاکید بر اینکه سازمان برای حفظ و نگهداری درختان تلاش می‌کند و شهروندانی که درختی را قطع می‌کنند اخطارهایی را ارسال می‌کند، اضافه کرد: این بعید است که شهرداری بدون دلیل درختی را قطع کند.

کد خبر 504060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.