زاینده‌رود ۱۲ امشب برای باغات غرب اصفهان جاری می‌شود

عضو هیئت‌ مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: قرار بر آن است ساعت ۱۲ امشب (هشتم تیرماه ) آب زاینده رود برای مصرف باغات غرب اصفهان رهاسازی شود.

حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعلاً آب وارد شهر اصفهان نمی‌شود؛ همچنین برای جاری شدن در شرق اصفهان هم قرار بر تصمیم گیری است.

وی افزود: با توجه به میزان آبی که قرار است جاری شود عده‌ای از کشاورزان شرق اصفهان، رها سازی آب با این میزان کم را هدر رفت دانسته و معتقدند که این آب برای کشت پاییزه آن‌ها حفظ شده و در زمان خود رهاسازی شود. در مقابل عده‌ای هم با اعتراض نسبت به این مسئله خواستار جاری شدن آب شده‌اند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار بر انجام یک نظر سنجی و رأی گیری از کشاورزان شهرستان اصفهان در این رابطه خواهیم شد و به زودی تصمیم نهایی در ارتباط با رها سازی آب سد زاینده‌رود برای شرق اصفهان نیز اجرایی خواهد شد. اما برای مصرف غرب استان قرار بر این است که امشب مصادف با هشتم تیرماه، رها سازی شود.

محمدرضایی در رابطه با میزان آبی که قرار بر جاری شدن آن است تصریح کرد: طبق مصوبات قرار بر رهایی ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان شرق و غرب و مصرف محیط زیست است که حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آن، سهم محیط زیست و مابقی برای مصرف کشاورزان است. البته این مصوبه روی کاغذ بوده و به نظر می‌رسد مقدار آبی که جاری خواهد شد کمتر از میزان مصوب باشد که در این صورت وزارت نیرو و مسئولان استان که این مصوبه را امضا و تأیید کرده‌اند جواب گوی کشاورزان هستند.

وی اظهار کرد: برای حفظ باغات غرب فعلاً وزارت نیرو و مسئولان استان بر جاری شدن ۵۰ میلیون متر مکعب آب در دو مرحله تصمیم گرفته‌اند. با توجه به اینکه بخشی از کشاورزان شرق، تحصن کرده و خواستار جاری شدن زاینده‌رود شده‌اند، عده‌ای دیگر هم اعتراض داشته و خواهان عدم رهاسازی آب و نگه داشت برای کشت پاییزه هستند. فعلاً با وجود این دوگانگی نظرها قرار بر رأی گیری از کشاورزان در راستای اجرای درخواست آن‌ها هستیم.

در پایان این عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اجماع هر چه سریع‌تر کشاورزان برای رها سازی و یا عدم رها سازی آب برای شهرستان اصفهان گفت: چنین تصمیمی باعث اتمام سردر گمی نظام صنفی وکشاورزان استان، خواهد شد.

کد خبر 504048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اییی خوشحال کردیم آب میاد تو شهر