ذوبی ها باید از حواشی تراکتور استفاده کنند/ گاندوها در خلق موقعیت ضعف دارند

گاندوها وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارد و امروز در دیداری حساس به مصاف تراکتور می رود تا بتواند با کسب سه امتیاز خودش را از قعر جدول جدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ذوب آهن امروز و در هفته ۲۵ لیگ برتر به مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت. وضعیت این روزهای تیم ذوب آهن و خطر سقوط این تیم به دسته پایین‌تر بهانه‌ای شد تا با مهدی رجب زاده، بازیکن اسبق گاندوها و کاپیتان سابق این تیم که روزهای پر فراز و نشیبی را با این تیم چشیده است به گفت و گو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص دیدار قبلی ذوبی ها صحبت کنید؛ عملکرد شاگردان حسینی را برابر آلومینیوم چطور دیدید؟

بازی قبلی با آلومینیوم را باید هر جور شده ذوبی ها پیروز می‌شدند. ذوب آهن از نظر روحی روانی و بدنی و حتی ساختار بازی خوب کار کرد. تنها مشکلی که شاهد آن بودیم این بود که پاس‌های آخر بازیکنان ذوب به دلیل عجله زیاد یا بی دقتی به مقصد نمی‌رسید. روی یکی دو صحنه گاندوها موقعیت‌های خوبی داشتند که متأسفانه این توپ‌ها به گل تبدیل نشد.

فکر می‌کنید ضعف گاندوها در چیست؟

ذوب آهن به یک مهاجم شش دانگ و تأثیر گذار نیاز دارد. یعنی کسی که بتواند توپ‌ها را به گل تبدیل کند. به نظر می‌رسد کمبود چنین بازیکنی در تیم احساس می‌شود. فوروارد هایی که ذوبی ها دارند معمولاً ایستا و ساکن هستند. در اصل بازیکنانی هستند که تحرک لازم را ندارند و حتی تکنیک عبور یک در مقابل یک را هم نمی‌توانند ایفا کنند.
این باعث می‌شود تیم در خلق موقعیت و ایجاد آن عملکرد ضعیفی داشته باشد و همینطور که در دیدار با آلومینیوم دیدیم موقعیت‌های ذوب کم بودند اما اگر بخواهم در خصوص تیم صحبت کنم از نظر فنی و تاکتیکی نسبت به قبل بهتر شده اما متأسفانه ذوب آهن در چندین پست با کمبود بازیکن با کیفیت مواجه است و بازیکنانی که دارد توقعات را نمی‌توانند بر طرف کنند که این هم مربوط به زمانی است که تیم را قبل از شروع لیگ بسته‌اند و حتی درگیری‌های زیادی در رأس مدیریت و هیئت مدیره باشگاه بوده که همگی ضربه‌های زیادی به تیم زد.

امروز ذوب آهن دیدار حساسی با تراکتور دارد. از طرفی تیم تبریزی نیز با تغییرات در کادر فنی مواجه شده. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تراکتور نیز از ابتدای فصل با چالش‌های زیادی از جمله تغییرات مدیریتی و کادر فنی مواجه شده است. اگر اشتباه نکنم اولین تیم لیگ برتری بودند که مربی خود را تغییر داد. آنها نیز نتایج دلخواهشان را نگرفتند و بعد از آن نیز افت و خیز زیادی داشتند. این اتفاقاتی که در تبریز افتاده تقریباً مشابه آن‌را در ذوب آهن داشته‌ایم و دو تیم حواشی زیادی داشته‌اند. در حال حاضر که ذوب آهن انسجام تیمی بهتری دارد و با وجود آنکه نتیجه نگرفته اما مجموعه ذوب توانسته حواشی را کم کند که این شاید فرصتی را به وجود آورده تا آنها بتوانند برتری خوبی نسبت به تراکتور داشته باشد. البته حضور فیروز کریمی می‌تواند تأثیر به خصوصی در بازی داشته باشد و تجربه ایشان مورد استفاده تراکتور قرار بگیرد اما این بهم ریختگی قبل از بازی می‌تواند به نفع شاگردان حسینی باشد.

۶ هفته پایانی لیگ برتر حساس‌ترین هفته‌ها برای ذوب آهن است. فکر می‌کنید گاندوها در لیگ ماندنی شوند؟

بازی ذوب آهن با آلومینیوم کلید ماندن ذوبی ها در لیگ بود که متأسفانه از دست رفت. سه امتیازی که ذوب آهن می‌توانست در این دیدار کسب کند ارزشمند و حیاتی تر از بازی‌های بعدی بود چرا که آنها می‌توانستند خود را به سایپا و نساجی برسانند و قطعاً برد می‌توانست از نظر روحی روانی تأثیر خوبی داشته باشد. حداقل جنبه مثبت آن بازی این بود که آنها یک امتیاز در این دیدار گرفتند. این در حالی است بازی‌های سختی در هفته‌های آتی برای ذوب آهن وجود دارد. دیدار با نساجی و سایپا دیدارهای رو در رو با تیم‌های رقیب ذوب هستند و امیدوارم که ذوب آهن بتواند در هفته‌های آتی وضعیت مناسبی پیدا کرده و از این شرایط خارج شود.

توصیه‌های شما برای ذوب آهن فصل بعد به کادر مدیریتی باشگاه چیست؟

به زعم بنده باید خانه تکانی حسابی در تیم صورت گیرد. استان اصفهان باید در دست هم بدهد تا تیم ذوب آهن در لیگ بماند و سپس با حمایت همه جانبه از سوی هواداران و رسانه‌ها کادر مدیریتی بتواند اقدامات اصلاحی را انجام بدهد. تیم در شش یا هفت پست باید مهرهای مؤثر و با تجربه و با کیفیت جذب کند. تیم حاضر نتوانست توانمندی خودش را اثبات کند. بنابراین تغییرات باید حتمی باشد تا حداقل اگر ذوب آهن در فصل بعد مدعی قهرمانی نبود، مدعی سقوط نباشد و دوستداران تیم ذوب آهن را دچار استرس این چنینی نکند.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 504042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.