بازی‌ای که باید در نیمه نهایی برگزار میشد!

در حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا، دو تیم انگلیس و آلمان بدر ومبلی لندن به مصاف هم خواهند رفت

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه شنبه ۸ تیرماه در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، دو تیم انگلیس و آلمان در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم می‌روند. قضاوت این دیدار مهیج را که از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت ایران آغاز می‌شود، "دنی ماکلیه" هلندی برعهده دارد.

شاگردان ساوتگیت امسال با وجود در اختیار داشتن ستاره‌های پرشمار، روند خوبی طی نکرده و با دو برد اقتصادی یک بر صفر مقابل کرواسی و چک و همچنین تساوی برابر اسکاتلند، راهی این مرحله شده‌اند. این در حالی است که همه از سفیدپوشان انگلیس انتظار قهرمانی دارند.

در طرف مقابل آلمان که با گل به خودی هوملس به فرانسه باخت و آغازی بد داشت، پرتغال را با چهار گل تحقیر کرد و امیدوار به صعود بود. بازی آخر در حالی که انتظار می‌رفت روند راحتی پیش روی مانشافت باشد اما مجارها بدون ترس ظاهر شدند و دو بر یک جلو افتادند.

لوو که آخرین سال حضورش بر روی نیمکت ژرمن‌ها را تجربه می‌کند، دوست نداشت به این زودی از یورو ۲۰۲۰ کنار برود. دقیقه ۸۴ بود که لیون گورتسگا به داد این مربی رسید و بازی را به تعادل کشید تا آلمان ۴ امتیازی شود با ایستادن در جایگاه دوم گروه مرگ، راهی مرحله حذفی شود.

سه شیرها برای این مسابقه در حالی به میدان می‌روند که طی ۹۰ دقیقه در یورو، هرگز در یک بازی حذفی پیروز نشده‌اند. چهار مورد از این موارد گذشته، به ضربات پنالتی کشیده شد و انگلیس تنها از یکی از آنها، مقابل اسپانیا در یورو ۹۶، موفق به کسب پیروزی شده است.

این پیروزی در ومبلی به دست آمد، بنابراین شاید محلی که امشب میدانی برای جدال است، امتیاز خوبی برای انگلیسی‌ها باشد. به هر حال، آن‌ها در ۱۴ مسابقه یورو و جام جهانی خود (بدون احتساب ضربات پنالتی) در "خانه" (ومبلی) شکست ناپذیر هستند.

در حالی که استفان افنبرگ، ملی پوش سابق آلمان در این خصوص اظهار کرد: همه فشارها برای این بازی، روی انگلیس است، به این دلیل که آنها در خانه میزبان ما خواهد بود." اما با این وجود گرت ساوتگیت، سرمربی سه شیرها، این میزبانی را فرصتی برای صعود قلمداد می‌کند.

این رقابت، حساس، از نظر اهمیت که برای این مسابقات وجود دارد، ممکن است بیشتر برای انگلیس پر ستاره سنگین شود، اما باز هم، ساوتگیت آنقدر به پسرانش اعتماد دارد، که بتوانند از این آزمون مهم سربلند بیرون بیاید.

این بازی شایسته بیش از مرحله دور دوم است. جدال انگلیس و آلمان آنقدر جذاب و چشم‌نواز است حداقل باید در مرحله نیمه نهایی اتفاق می‌افتاد، اما هر دو تیم هم این قضیه را خوب می‌دانند که در مقابل یک حریف قدرتمند بازی می‌کنند.

این دیدار، سیصدمین بازی بین المللی انگلیس در ومبلی خواهد بود، جدال با ژرمن‌ها، هفتاد و هفتمین مسابقه‌ای است که از زمان بازگشایی ومبلی در سال ۲۰۰۷ انجام داده اند. سه شیرها در این مکان ۱۸۷ بار پیروز شده‌اند.

پسران لوو از آمدن به ومبلی نمی‌ترسند. آنها معتقد هستند باید در بهترین بازی خود بازی کنند. مانشافت می‌داند که باید از نظر تاکتیکی، جسمی و روانی از آمادگی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند موفق شوند.

نکته دیگر این است که این سیزدهمین دیدار انگلیس و آلمان در ومبلی خواهد بود. انگلیس از پنج بازی اول، چهار برد (از جمله فینال جام جهانی ۱۹۶۶)، به دست آورده، اما در هفت بازی قبلی خود مقابل آلمان‌ها در ورزشگاه ملی خود، بدون پیروزی است.

آلمان در هر سه دوره گذشته مسابقات قهرمانی اروپا، به نیمه نهایی رسیده است. در واقع از زمان گسترش مسابقات در سال ۱۹۹۶، ژرمن‌ها هر بار که به مرحله حذفی صعود کرده اند، حداقل به ۴ بازی آخر صعود کرده اند.

این در حالی است که این تیم پس از پیروزی ۳-۰ مقابل اسلواکی (در این مرحله از یورو ۲۰۱۶)، در هر هشت مسابقه قبلی خود حداقل یک بار شکست خورده است. فقط یک بار آن‌ها موفق به کلین شیت و نباختن به صورت طولانی مدت شدند، آن هم در ۹ بازی اولی اتفاق افتاد که در جام جهانی بین سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۵۴ بود.

ظاهراً مصدومیتی هری کین را اذیت می‌کند، او معمولاً برای تاتنهام و انگلیس بسیار قابل اعتماد است، اما به نظر می‌رسد بار گلزنی بر دوش استرلینگ قرار خواهد گرفت. وینگر منچسترسیتی با وجود نیمه دوم ناامیدکننده برابر اسکاتلند، هر دو گل سه شیرها در یورو ۲۰۲۰ را به ثمر رسانده است. او در ۱۹ بازی گذشته در تیم ملی اش پس از تنها دو بازی در ۴۵ بازی اول، ۱۴ توپ وارد دروازه حریفان کرده است.

اما حیف است از هاورتز نگوییم. از منظر فردی، فصل اول هاورتز در چلسی خیلی چشمگیر نبود. او که در انگلیس طی فصل ۲۱-۲۰۲۰ مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود، مطمئناً مشتاق جلب توجه در یورو و البته در این بازی خواهد بود. مسابقات یورو که آغاز شد، بسیاری از او حمایت می‌کردند. تا بتواند خودش را ثابت کند. او در این جام دو گل به ثمر رسانده است، و نمایش‌های او بوده که آلمان‌ها را تا اینجای کار زنده نگه داشته است‌

البته در کنار هاورتز، ایلکای گوندوگان هم حضور دارد. کسی که دو بار در ومبلی گلزنی کرده است، برای بوروسیا دورتموند در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ و برای منچسترسیتی در لیگ برتر. ضمن اینکه او می‌تواند پس از "پرِ مرته‌زاکر" (مدافع آلمانی سابق آرسنال) دومین بازیکنی باشد که در زمین ومبلی برای یک باشگاه و تیم ملی آلمان گل می‌زند.

کد خبر 504003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.