اختصاص ۶۳ هزار دوز واکسن سینوفارم به اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: احتمال دارد تا اواخر تیرماه واکسن کونژوگه وارد چرخه واکسیناسیون کرونا شود و در هفته جاری ۶۳ هزار دوز واکسن سینوفارم به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در حاشیه سی و چهارمین آئین پویش "ره سلامت" و افتتاح همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی و بخش‌های درمانی در سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری کنکور ۱۴۰۰، اظهار کرد: در شرایط حاضر داوطلبان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسه آزمون حضور یابند و استفاده از ماسک سه لایه در تمام زمان جلسه کنکور الزامی است. تمام پروتکل‌های بهداشتی در جلسه امتحان به طور کامل رعایت می‌شود و ناظران بهداشتی در جلسه امتحان حضور دارند.

داوطلبان کنکور مبتلا به کرونا در محلی جدا آزمون می‌دهند

وی ادامه داد: داوطلبان باید در محل آزمون تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند و در طول مسیر از ازدحام خودداری و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، البته در شرایط فعلی والدین داوطلبان نیز نباید در محل برگزاری آزمون کنکور تجمع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: داوطلبان مبتلا به کرونا باید خوداظهاری کنند که به این بیماری مبتلا هستند و آزمون داوطلبان مبتلا به کرونا در محلی جداگانه برگزار خواهد شد تا مانع شیوع کرونا شویم.

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال به بالا شروع نشده است

وی با اشاره به ورود محموله جدید واکسن به اصفهان، افزود: در این هفته ۶۳ هزار دوز واکسن که از نوع سینوفارم است، به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شده است، البته محموله‌های دیگری نیز در راه است، همچنین حدود دو هزار دوز واکسن برکت به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده که قرار است افراد مشارکت کننده در ستادهای انتخاباتی با این سهمیه واکسینه شوند.

چنگیز با بیان اینکه واکسیناسیون دوز دوم گروه سنی بالای ۷۰ ساله و دوز اول دیگر گروه‌ها بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت در حال انجام است، تصریح کرد: با رسیدن محموله‌های جدید روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هنوز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال به بالا شروع نشده است.

کرونا دلتا پلاس در اصفهان نداریم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص ورود واکسن کونژوگه به چرخه واکسیناسیون، افزود: به محض دریافت مجوز مصرف اضطراری واکسن کونژوگه احتمال دارد تا اواخر تیرماه امسال این واکسن وارد چرخه واکسیناسیون کرونا شود.

آماده‌باش کار درمان برای مقابله با موج جدید کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا درباره نوع دلتا پلاس ویروس در اصفهان، گفت: این نوع کرونا همان کرونای هندی است و این نام‌گذاری بر اساس نام‌گذاری است که سازمان بهداشت جهانی داشته است و ابتلاء به این نوع از کرونا در اصفهان گزارش نشده، اما با توجه به اینکه جنوب کشور درگیر این نوع ویروس شده و موج قرمزی از سمت حاشیه شمالی خلیج فارس و دریای عمان به سمت مرکز و شمال کشور وارد می‌شود، در حالت آماده باش برای مقابله با موج جدید کرونا که نوع جهش یافته هندی در آن گونه غالب است، هستیم.

کد خبر 503993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.