اولویت‌های شهری ایلام در ۴ سال آینده

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ایلام اولویت‌های مدیریت شهری در چهار سال آینده را تشریح کرد.

هادی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تکمیل طرح جامع شهر ایلام در حال پیگیری است و باید مناطق حاشیه‌ای شهر که بخش عمده‌ای از جمعیت ایلام را در خود جای داده نیز به این شهر الحاق شود

وی توجه به زیرساخت‌های شهری و مسائل فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌های شورای ششم دانست و افزود: شوراهای دوره قبل به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود نکرده‌اند، البته فعالیت‌هایی انجام شده، اما چیزی که مد نظر بوده محقق نشده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به توسعه فضای سبز، ادامه داد: در سال جاری تأمین آب حاشیه کمربند شمال شهر ایلام پیش بینی شده که دو فاز آن تاکنون انجام و فاز نهایی آن باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ایلام با کمبود فضای سبز مواجه است، اضافه کرد: احداث پارک مشاهیر، باغ فلاحت و پارک محله میلاد باید انجام شود. همچنین سال جاری دغدغه اصلی شورا و شهرداری آسفالت معابر است، زیرا سال گذشته بخاطر مسائل مالی و سردی هوا نتوانستیم آسفالت شهر را آن‌گونه که در برنامه‌های شورا بوده پیش ببریم.

کرمی افزود: ایلام درآمد پایدار ندارد به همین علت به دنبال سرمایه گذار هستیم تا پروژه‌هایی مثل فرهنگسرای ارغوان به سرانجام برسد. زمین نمایشگاه خودرو تهیه شده و طراحی ساختمان آن نیز انجام شده و تنها به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال انتقال صنوف آلاینده به حاشیه شهر است، اظهار کرد: وجود نمایشگاه‌های خودرو در نقاط مختلف شهر باعث ترافیک شده است که باید در یک مجموعه متمرکز به حاشیه شهر منتقل شود؛ انتقال بازارچه میوه و تره بار در کنار نمایشگاه خودرو نیز در دستورکار است که زمین آن تهیه شده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ایلام افزود: دوره‌های گذشته شورا از جمله دوره پنجم در حوزه درآمدهای پایدار مشکل داشتند، البته دوره پنجم فعالیت‌هایی انجام داده اما به عدد مورد نظر نرسید.

وی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک شهری ایلام در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ترافیک شهر مهم‌ترین دغدغه مردم ایلام است که با احداث پارکینگ طبقاتی قسمتی از این مشکل حل خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز و تأمین آب شرب دغدغه شورای جدید است، گفت: توازن توزیع و مصرف در شهر وجود ندارد که باعث قطعی آب شده و با گرم شدن هوا شرایط شهروندان را سخت می‌کند.

کد خبر 503938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.