لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران برای دومین بار به شهردار تهران در خصوص تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی در جلسه امروز _سه‌شنبه ۸ تیرماه_ شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران با اشاره به تذکر دو ماه پیش خود مبنی بر تسریع در ارسال لایحه وظایف شرکت‌ها بر اساس اساسنامه تیپ مصوب اظهار کرد: در تبصره ۳ ماده واحده لایحه ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی که در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۹۹ به تصویب شورای شهر رسیده، مقرر شد که ماهیت سازمان بازنشستگی به صندوق بازنشستگی تغییر یافته و به ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منتقل شود و اساسنامه جدید صندوق تهیه و به تصویب شورای شهر برسد.

وی ادامه داد: در تبصره سوم ماده واحده مصوبه اساسنامه‌های ۱۹ سازمان، شهرداری موظف شده است حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: همچنین طبق تبصره دهم مصوبه ادغام دو معاونت ذکر شده، شهرداری موظف بوده ساختار تشکیلاتی جدید این دو حوزه را ظرف مدت یک ماه به تصویب شورای اداری و سپس شورای اسلامی شهر تهران برساند، اما تا کنون اقدامی انجام نشده است.

رسولی خطاب به شهردار تهران گفت: نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام شود تا ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو نشود و ساختار طبق ماده ۴ آئین نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی کند.

رسولی گفت: در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده واحده مصوبه اساسنامه نمونه سازمان‌ها و شرکت‌ها شهرداری موظف بوده است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن مقرره مذکور، اساسنامه هر کدام از شرکت‌های تابعه شهرداری را منطبق بر مفاد مصوبه مورد بررسی و بازنگری قرار داده و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تقدیم کند. از آنجا که تاکنون در این خصوص اقدامی نشده است لذا به آقای شهردار تذکر می‌دهم به فوریت نسبت به انجام تکلیف قانونی خویش اقدام کند.

کد خبر 503933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.