شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس معرفی شد

شهرهای پیرانشهر از استان آذربایجان غربی، آق‌قلا استان گلستان، نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس و جیرفت از استان کرمان به‌عنوان شهرهای خلاق حوزه مد و لباس معرفی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴، به منظور ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به‌عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بود. ۱۸۰ شهری که این شبکه را تشکیل داده است، برای رسیدن به هدف مشترکی با هم کار می‌کنند، قرار دادن خلاقیت و صنایع فرهنگی در قلب برنامه‌های توسعه در سطح محلی و همکاری فعال در سطح بین‌المللی با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شود که آفرینش، تولید و توزیع فعالیت‌ها، محصولات و خدمات فرهنگی را تقویت کنند؛ شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق چون ادبیات موسیقی، طراحی، رسانه و… را پوشش می‌دهد.

از اهداف شهرهای خلاق مواردی می‌توان به توسعه کانون‌های خلاقیت و نوآوری و گسترش فرصت‌ها برای افراد آفریننده و حرفه‌ای، بهبود دسترسی به زندگی فرهنگی و شرکت در آن، به‌ویژه برای گروه‌ها و افراد به حاشیه رانده‌شده و آسیب‌پذیر، ادغام کامل فرهنگ و خلاقیت در طرح‌های پیشرفت پایدار، ادغام کامل فرهنگ و خلاقیت در طرح‌های پیشرفت پایدار، آموزش و ظرفیت‌سازی (تبادل کارآموز و برنامه‌های آموزشی) و سیاست‌گذاری (نوآوری‌های مربوط به طرح‌های توسعه محلی و یا ملی) اشاره کرد.

شبکه شهرهای خلاق، نه‌تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به‌عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار است، بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری نیز است.

در این راستا شهرهای پیرانشهر از استان آذربایجان غربی، آق قلا استان گلستان، نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس و جیرفت استان کرمان به‌عنوان شهرهای خلاق حوزه مد و لباس معرفی شده است.

کد خبر 503928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.