تمدید محدودیت‌های کرونایی در فیلیپین

مقامات دولتی کشور فیلیپین محدودیت‌های کرونایی در این کشور را تا اواسط ماه جولای تمدید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور فیلیپین مقامات دولتی این کشور قوانین و محدودیت‌های کرونایی را در پایتخت فیلیپین و استان‌های مجاور تا اواسط ماه جولای تمدید کردند، محدودیت‌های شدیدتری نیز در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور اعمال شده است. افراد زیادی در پایتخت کشور فیلیپین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، البته تعداد مبتلایان از ماه آوریل کاهش یافته است اما بعضی استان‌ها درگیر شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا شده‌اند.

بنابراین اماکن تفریحی، شهربازی‌ها و پارک‌ها در پایتخت و استان‌های مجاور آن تعطیل شدند در حالی که رستوران‌ها، باشگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در فضای بسته با حداکثر ظرفیت ۴۰ درصد باز خواهند بود. علاوه بر این به منظور پیشگیری از شیوع گونه‌های مسری ویروس کرونا سفرها از کشور عمان، امارات متحده عربی و بسیاری از کشورها در جنوب آسیا به فیلیپین ممنوع اعلام شد.

تاکنون فقط ۲.۵ میلیون نفر در کشور فیلیپین واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. به منظور دستیابی به ایمنی جمعی در این کشور حداقل ۷۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند که تا کنون ۳.۶ درصد این تعداد واکسن دریافت کرده‌اند. تا کنون بیش از ۱.۴ میلیون نفر در کشور فیلیپین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۲۴ هزار و ۴۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این کشور بیشترین تعداد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است.

کد خبر 503883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.