۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
فناوری جدید شارژ سریع

گروهی از محققان یک سیستم شارژ باتری توسعه داده‌اند که می‌تواند باتری‌ گوشی‌های هوشمند را طی پنج دقیقه شارژ کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت شیائومی اخیراً از یک سیستم شارژ سریع به نام HyperCharge 200W رونمایی کرد که قادر است باتری گوشی Mi 11 را طی هشت دقیقه شارژ کند در حال حاضر هیچ گوشی دیگری جز شیائومی Mi 11 از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند. گروهی از محققان دانشگاه کمبریج، فناوری جدیدی برای باتری‌های لیتیوم یون توسعه دادند که قادر است فقط در مدت پنج دقیقه فرآیند شارژ گوشی‌های هوشمند را به صورت کامل انجام دهد.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سیستم جدید توسعه یافته کم هزینه است و با توجه به نحوه به حداکثر رساندن چرخه‌های شارژ باتری، کمک می‌کند که فرآیند شارژ بدون داغ شدن دستگاه سریع‌تر انجام شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که زمان شارژ شدن یا تخلیه شدن باتری‌های لیتیوم یون محدودیت‌های سرعت متفاوتی دارد. سرعت شارژ شدن این باتری‌ها به میزان شتاب عبور یون‌های لیتیوم از ذرات ماده فعال بستگی دارد و سرعت تخلیه شارژ نیز به شتاب قرار گرفتن یون‌ها در حاشیه‌ها بستگی دارد بنابراین در صورتی که این دو فرآیند کنترل و مدیریت شود سرعت شارژ باتری موبایل به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

محققان با کسب درک صحیح‌تری از عملکرد باتری‌های لیتیوم در تلاشند روش مؤثری برای افزایش سرعت چرخه شارژ بیابند در صورتی که این اتفاق رخ دهد، شاهد بروز تغییری بزرگ در زمینه شارژ باتری گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. افزایش سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند مسیر طولانی در پیش دارد، اما در صورتی که سیستم توسعه یافته شده توسط محققان دانشگاه کمبریج به نتیجه برسد می‌توان گوشی‌های هوشمند خود را طی پنج دقیقه به صورت کامل شارژ کرد.

کد خبر 503850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.