سفارش کتب درسی ورودی پایه‌ها از ششم تیرماه آغاز شد

رئیس ‌امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان، گفت: از ششم تیرماه ثبت سفارش کتب درسی ‌برای جاماندگان و ورودی‌های پایه اول، هفتم ‌و دهم دبیرستان ‌از طریق سامانه «سیدا» آغاز شده است.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ثبت و سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی و ثبت سفارش میان پایه‌ها، اظهار کرد: ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه «سیدا» irtextbook.ir، از فروردین شروع شده و تا ۲۲ خردادماه ادامه داشت، چند روزی سامانه برای ثبت سفارش بسته شد و دوباره از یکم تا پنجم تیرماه این سامانه برای ثبت سفارش کتب درسی جاماندگان باز شد.

وی اضافه کرد: حدود دو یا سه درصد دانش‌آموزان هنوز سفارش کتب درسی خود را در این سامانه انجام ندادند و احتمال این که سامانه برای ثبت نام این گروه از دانش‌آموزان دوباره باز شود وجود دارد و در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود، در حال حاضر سامانه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان پایه بسته شده است و اداره کل آموزش و پرورش استان باید به وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی درخواست دهد تا این سامانه در فرصت بعدی برای ثبت نام این گروه از دانش‌آموزان جامانده باز شود.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان برای مقاطع ورودی پایه‌ها شامل مقاطع اول، هفتم و دهم دبیرستان از ششم تیرماه، آغاز شد و این گروه از دانش‌آموزان پس از ثبت نام در مدرسه و تأیید اطلاعات آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه «سیدا» کتاب‌های درسی خود را سفارش دهند، بهتر است مدیران مدارس این کار را به صورت گروهی انجام دهند تا کار سریع‌تر پیش رود، دانش‌آموزان به صورت انفرادی هم می‌توانند این کار را انجام دهند.

آمار ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان میان پایه استان اصفهان

عابدی در خصوص تعداد دانش‌آموز میان پایه استان اصفهان که ثبت سفارش کتب درسی داشتند، اظهار کرد: در دوره ابتدایی میان پایه‌ها حدود ۴۰۷ هزار و ۵۲۱ (۹۸.۸۶) دانش‌آموز ثبت سفارش کتب درسی داشته‌اند و در مجموع چهار هزار و ۹۳۴ دانش‌آموز هنوز ثبت سفارش کتب درسی را انجام ندادند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در دوره متوسطه اول ۹۴.۶۵ دانش‌آموزان ثبت سفارش کتب درسی را انجام دادند و در مجموع دانش‌آموزان از ۱۴۴ هزار و ۵۹۴ دانش‌آموز تعداد ۱۳۶ هزار ۸۵۰ نفر ثبت سفارش داشتند و هفت هزار و ۷۵۰ نفر هنوز در کل استان ثبت سفارش کتب درسی انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه دوم ۹۷.۶۹ دانش‌آموزان ثبت سفارش کتاب داشتند و از مجموع ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ۱۱۷ هزار و ۳۱۲ نفر ثبت سفارش داشتند و دو هزار و ۸۰۰ نفر هم هنوز ثبت سفارش انجام ندادند.

عابدی تصریح کرد: در حال حاضر توزیع کتاب برای مناطق و نواحی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و آخر مرداد و شهریور کتاب‌ها از مناطق به مدارس توزیع می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه و بازگشایی مدارس کتاب‌ها توزیع خواهد شد، امسال هم افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌ها را نسبت به سال قبل داشتیم که به غیر از این قیمت و نرخ کتابی که پشت جلد کتاب است، مدیران اجازه ندارند مبلغ بیشتری از والدین دانش‌آموزان دریافت کنند.

کد خبر 503840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    با سلام،اگر به امید خدا سامانه خوش آب ورنگ پادا مهیا بشه ومدارس هم اطلاعات دانش آموزان را وارد کنند که سایت پادا به مشکل برنخورد انشاالله تا پایان شهریور ماه خواهیم توانست در سایت همیشه مشکل دار پادا و یا سیدا دانش آموزان را ثبت نام کنیم تا بعد به فکر خرید کتاب بیفتیم. تورا به خدا مسئولین قبل از انجام هر کاری در مورد آن کار هم فکری داشته باشند