مقایسه گوشی شیائومی Redmi note9 و Redmi note10+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Redmi note9 و Redmi note10 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمپانی شیائومی از سال ۲۰۱۰ انواع گوشی‌های پایین رده و میان رده و پرچمدار را تولید کرده و سهم بزرگی در دنیای موبایل را به خودش اختصاص داده، اما در ایران محبوب‌ترین گوشی‌های این شرکت سری Redmi note است. که عموماً مشخصات خوبی داشته وبا قیمت بسیار مناسبی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

شیائومی Redmi note 8 تا مدت‌ها محبوب‌ترین گوشی بازار بود، اما شیائومی سال گذشته سری جدید Redmi note 9 را وارد بازار کرد که مشخصات بهبود یافته‌ای داشته و بازهم مورد استقبال زیادی در ایران قرار گرفت. امسال همانطور که انتظار می‌رفت شیائومی باز هم سری جدید Redmi note10 را روانه بازار کرده که تفاوت‌هایی در مشخصات آن با سری قبلی دیده می‌شود. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه این گوشی‌ها پرداخته می‌شود:

مقایسه Redmi note9 و Redmi note10 از نظر دوربین

Redmi note9

Redmi note10

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۸ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

تنوع دوربین‌ها نیز یکی دیگر از معیارهایی است که برای کاربران اهمیت دارد. امروزه با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی نیز بهره‌مندی دوربین‌ها از رزولوشن‌های بالاتر مهم‌تر شده است. علاوه بر اهمیت رزولوشن تعداد دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند هر روز بیشتر می‌شود به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد دوربین‌هایی باشیم که از قابلیت‌های گوشی نیز برخوردار شده‌اند.

در پنل پشتی شیائومی Redmi note10 ماژول دوربین آن دارای چهار لنز دوربین می‌باشد که عبارتند از ۴۸ مگاپیکسلی واید و هشت مگاپیکسلی اولتراوید و مجهز به دو دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج است. گوشی شیائومی Redmi note9 نیز همین مشخصات را دارا می‌باشد اما گوشی جدیدتر شیائومی در بهترین حالت می‌تواند ویدئو 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند که Redmi note9 ویدئوی 1080p را با ۳۰ فریم بر ثانیه می‌تواند ضبط کند. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی می‌باشند و همچنین مشخصات یکسان فلش LED و پانوراما و HDR را دارند.

مقایسه شیائومی Redmi note9 و Redmi note10 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Redmi note9

Redmi note10

چیپست

Snapdragon 720G

Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Adreno 618

Adreno 612

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 11

MIUI 12

تنوع حافظه

۶۴/۶، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

از نظر سخت افزاری شیائومی Redmi Note ۱۰ از تراشه اسنپدراگون ۶۷۸ استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۶۷۸ از دو هسته‌ی بزرگ Kryo 460 Gold (همان Cortex-A76) با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی Kryo 460 Silver (همان Cortex-A55) با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد. Redmi Note10 از نظر حافظه در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

شیائومی Redmi Note 9 نیز از چیپست MediaTek Helio G85 استفاده می‌کند که از ۲ هسته پردازشگر Cortex-A75 با فرکانس دو گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ١.٨ گیگاهرتز استفاده می‌کند که در مجموع با توان هشت هسته قدرتمند پردازش‌های این گوشی هوشمند را انجام می‌دهند تا به‌راحتی بتواند از پس بسیاری از پردازش‌های نیمه سنگین برآید. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 با چهار گیگابایت رم نیز این محصول را همراهی می‌کند که باعث سرعت بیشتر است.

مقایسه شیائومی Redmi note9 و Redmi note10 از نظر صفحه نمایش

Redmi note9

Redmi note10

نوع نمایشگر

IPS LCD

Super AMOLED لمسی خازنی

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

شیائومیRedmi note9 مانند دیگر میان رده‌ها دارای نمایشگر از نوع IPS LCD بوده و سایز آن هم ۶.۵۳ اینچ. ولی Redmi note10 با یک پیشرفت خیلی بزرگ در این زمینه عرضه شده و نمایشگر Super Amoled را برای کاربرانش عرضه کرده است اما سایز آن کمی کوچک‌تر شده و ۶.۴۳ اینچ می‌باشد و رزولوشن آن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل یعنی کمی بیشتر ازRedmi note9 می‌باشد. به همین دلیل هم تراکم پیکسلی ۴۰۹ داشته و تصاویر خیلی بهتری را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش با کیفیت عالی همیشه عاملی تعیین کننده برای محبوبیت گوشی‌ها می‌باشد و Redmi note10 با نمایشگر بی نقص خود در این رنج قیمتی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

مقایسه شیائومی Redmi note9 و Redmi note10 از نظر طراحی ظاهری

Redmi note9

Redmi note10

ابعاد

۸.۸ × ۷۶.۷ × ۱۶۵.۸ میلی‌متر

.۳۸ × ۷۴.۵ × ۱۶۰.۵ میلی‌متر

وزن

۲۰۹ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

شیائومیRedmi note9 همچنان مانند مدل قبلی خود حاشیه‌های باریک در پنل جلویی را حفظ کرده بود و این مشخصه در Redmi note10 هم دیده می‌شود. بدنهRedmi note9 اما کمی بزرگ‌تر از Redmi note10 بوده و جنس پنل جلویی آن هم از گوریلا گلس ۵ است، ولی Redmi note10 پنل جلویی از جنس گوریلاگلس ۳ دارد. پنل پشتی و فریم هردو گوشی یکسان و از جنس پلاستیک می‌باشد. در مشخصات گوشی جدید Redmi note10 گواهی IP53 هم به چشم می‌خورد که یعنی گوشی در برابر گرد و غبار و پاشش آب هم مقاوم است. ماژول دوربین هر دو گوشی به صورت مستطیلی است اما در Redmi note10 این ماژول سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی از نوع ناچ حفره‌ای هستند اما Redmi note9 این لنز را گوشه سمت چپ نمایشگر خود جای داده است. حسگر اثر انگشت گوشی جدید روی دکمه پاور قرار گرفته در صورتی که مدل قبلی در پشت گوشی قرار گرفته بود.

مقایسه شیائومی Redmi note9 و Redmi note10 از نظر باتری

Redmi note9

Redmi note10

ظرفیت

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۰ وات

۳۳ وات

میزان شارژ بعد از ۳۰ دقیقه

۳۰ درصد

۵۰ درصد

در این قسمت از مقایسه مدل قدیمی تر کمپانی شیائومی یعنیRedmi note9 کمی بهتر عمل کرده و دارای یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۲۰ میلی آمپری است. در صورتی که گوشی جدیدتر Redmi note10 باتری پنج هزار میلی آمپری دارد. اما مزیت این باتری کوچک‌تر پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است که در Redmi note9 این عدد به ۱۸ می‌رسد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi note9 و Redmi note10

اگر یک گوشی جدیدتر، با آپشن‌هایی مثلاً صدای استریو، ظاهر جذاب‌تر، نمایشگر خیره‌ کننده و فست شارژ بهتر می‌خواهید، گوشی redmi note 10 بخرید ولی اگر گیمر هستید و نسبت به کیفیت عکس‌هایتان حساسیت بیشتری دارید شما باید گوشیredmi note 9pro را انتخاب کنید.

کد خبر 503817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمید رضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 8
    من به شخصه ردمی نوت 9رو بیشتر قبول دارم تا 10
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    خوب