رفع تصرف ۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی گلپایگان

دادستان گفت: سال گذشته در این شهرستان در حوزه منابع طبیعی به همت دستگاه‌های متولی ۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم شریفیان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون به کمک خیران و گذشت شاکیان و آورده زندانیان همچنین همکاری شورای حل اختلاف و انجمن حمایت از خانواده زندانیان ۸۶ نفر از زندانیان محکوم مالی آزاد شدند.

وی افزود: همچنین به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی نیز به خانواده زندانیان پرداخت شده است.

دادستان گلپایگان ادامه داد: در جشن گل‌ریزان سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده است.

۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد

شریفیان در رابطه با رفع تصرفات اراضی ملی گفت: سال گذشته در این شهرستان در حوزه منابع طبیعی به همت دستگاه‌های متولی ۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: در این شهرستان در حوزه مسکن و شهرسازی ۲۱ هزار متر مربع، در حوزه راهداری چهار هزار متر مربع و ۲۱ مورد رفع تجاوز به حریم راه‌ها رفع تصرف شد.

دادستان گلپایگان ادامه داد: در حوزه امور آب شش هزار متر از حریم و بستر رودخانه‌هایی که تصرف شده بودند را رفع تصرف کردیم.

شریفیان گفت: سال گذشته در این شهرستان در زمینه مقابله با بیماری کرونا ۱۰۵ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است که تعداد ۴۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه در بخش تخلفات صنفی ۲۳ مورد پلمب شدند، گفت: در بخش صنفی املاک و اتومبیل ۱۰۰ مورد اختلاف وجود داشت و ممکن بود سال‌های متوالی طول بکشد اما با صدور دستورات لازم و با همت بازرسان اتحادیه املاک منتهی به صلح و سازش شدند.

دادستان گلپایگان با بیان اینکه سال گذشته در زمینه تغییر کاربری اراضی ملی ۱۰۵ مورد پرونده تشکیل دادیم که ۱۲ مورد رفع تصرف شد، گفت: در حوزه محدوده شهری ۲۰ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شدند.

شریفیان گفت: شهرداری با صدور پروانه ساختمانی برای اراضی با کاربری فضای سبز و کشاورزی موجب می‌شد به صورت گسترده‌ای اراضی کشاورزی در محدوده شهر نابودی شود، اما با انجام استعلامات از این اقدام جلوگیری شده است.

وی تأکید کرد: اعضای جدید شورای اسلامی شهر نسبت به اراضی کشاورزی و سر سبز شهر حساس باشند و پروانه ساختمانی به طریقی صدور شود که شهر به صورت متوازن گسترش پیدا کند.

کد خبر 503775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.