افتتاح پنج طرح جدید صنعت آب و برق با اعتبار ۴۳۲ میلیارد تومان

پنج طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۴۳۲ میلیارد تومان فردا (سه‌شنبه) در سه استان همدان، زنجان و گلستان با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، سومین مرحله پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده است.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگ‌تری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

اکنون و در آستانه هفته سیزدهم پویش و بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از پنج طرح آماده افتتاح، سه طرح برقی و آبی در استان همدان و در دو استان زنجان و گلستان هر کدام یک طرح آبی به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین عملیات اجرایی دو پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان همدان آغاز خواهد شد.

همزمان با هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، در استان همدان فاز لجن تصفیه‌خانه فاضلاب همدان، تصفیه‌خانه فاضلاب ده پیاز و دو پروژه افزایش و بهینه‌سازی طرح‌های برق دو شهرستان همدان و ملایر در قالب یک طرح با اعتبار ۴۰۷ میلیارد تومان به‌بهره‌برداری می‌رسد.

تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نصیر آباد با تحت پوشش قرار دادن سه هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان خرمدره استان زنجان نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

بر این اساس، آبرسانی به ۱۰ روستای استان گلستان با تحت پوشش قرار دادن ۲۴۳۸ خانوار و جمعیتی معادل هشت هزار و ۶۶۶ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو در هفته دوازدهم پویش گفت: امسال از اول پویش هر هفته #الف-ب-ایران با احتساب طرح‌های افتتاحی جدید، تاکنون ۶۵ طرح افتتاح شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 503754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.