مطالبات شهرداری بیش از میزان بدهی آن است

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان گفت: مطالبات شهرداری سمنان بیش از میزان بدهی آن است.

علیرضا شربت‌دار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به طور رسمی در شرایط کرونایی قرار گرفتیم و علی رغم پیش‌بینی‌های مالی در بودجه سال ۱۳۹۹، هزینه‌های ضدعفونی معابر و تهیه بسته‌های بهداشتی و دیگر موارد مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر موارد هزینه‌ای شهرداری اضافه شد در این راستا از معدود دستگاه‌هایی بودیم که بیشترین آسیب را متحمل شده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای عمومی شهرداری در دوران کرونا از محل درآمدهای حمل و نقل عمومی، اجاره مکان‌های تجاری و عمومی، خدمات ورزشی و حتی کاهش عوارض‌های ساختمانی، افزود: اثرات مخرب ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و سعی شده تا علی‌رغم تنگناهای مالی ناشی از افزایش هزینه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و رکود تورمی موجود، تکمیل پروژه‌های عمرانی ناتمام مورد تاکید باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان تصریح کرد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه و با کسر تسهیلات دریافتی که از محل اوراق تسویه تهاتر خواهد شد، ۱۴۵ میلیارد تومان بدهی ثبت شده و از سوی دیگر ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی بر اساس تعرفه سال‌های گذشته در سامانه دولت به ثبت رسیده است که در صورت به‌روزرسانی، میزان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان این که مطالبات شهرداری سمنان بیش از میزان بدهی است، خاطرنشان کرد: در صورت وصول مطالبات شهرداری، ضمن پرداخت تمامی مطالبات، می‌توان برای ادامه فعالیت‌های عمرانی شهر برنامه‌ریزی کرد.

شربت‌دار در خصوص پرداخت عوارض ساختمانی و خودرو گفت: در حال حاضر شهروندان سمنانی مشارکت ۱۵ درصدی در پرداخت عوارض نوسازی و ۳۰ درصدی در پرداخت عوارض خودرو داشته‌اند که مطلوب نیست.

کد خبر 503702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.