احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق افراد واکسینه شده

محققان باور دارند افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند می‌توانند کماکان هم بیماری کووید-۱۹ را به دیگران انتقال دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی احتمال انتقال ویروس کرونا از طرف افراد واکسینه شده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف نتایج آزمایشات سرولوژی افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. تست‌های سرولوژی آنتی بادی موجود در خون بیماران را تشخیص می‌دهد، آنتی بادی‌ها قادر خواهند بود با عوامل بیماری‌زا مقابله کنند.

بنابراین تست‌های سرولوژی علاوه بر این که قادر است وجود عفونت پیشین را تشخیص دهند می‌توانند مشخص کنند که آیا فرد واکسینه شده است یا خیر؟ تست‌های دیگر فقط قادر هستند وجود عفونت را تشخیص دهند. در بعضی موارد، محققان می‌توانند با استفاده از تست‌های سرولوژی تشخیص دهند که آیا آنتی بادی تولید شده در بدن به دلیل واکسیناسیون یا درنتیجه ابتلا  به عفونت طبیعی ایجاد شده است.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد واکسینه شده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و آن را به دیگران انتقال داده‌اند. به طور کلی افراد واکسینه شده نوع شدید این بیماری را تجربه نخواهند کرد. ممکن است فرد واکسینه شده به کرونای بدون علامت مبتلا شود که در این صورت احتمال این که فرد ناقل بی‌علامت باشد وجود دارد.

کد خبر 503695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.