شناسایی و جذب ۶۴۸۱ فرد بی‌سواد و کم سواد در سال ۹۹

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در توسعه و تعمیق سواد شش هزار و ۴۸۱ نفر از افراد بی‌سواد و کم سواد در سال ۹۹ شناسایی و جذب سواد آموزی شدند.

نسرین باباپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت سوادآموزی استان اصفهان، اظهار کرد: سوادآموزی یک تعهد و مسئولیت اجتماعی است و اهمیت مبارزه با بی‌سوادی بر کسی پوشیده نیست، سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی به نهضتی فراگیر تبدیل شد تا گسترش فرهنگ و سواد را در بین بزرگسالان بی‌سواد و کم سواد سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به تعریف سواد در ادبیات جدید به عنوان قابلیت و توانایی تجربه بهتر زندگی، رویکردهای جدیدی در آموزش سوادآموزان به ویژه در مراکز یادگیری محلی با اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی اتخاذ شده است.

استان اصفهان در جذب سوادآموزان پیشتاز است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم شناسایی و جذب افراد بی‌سواد و کم سواد، تصریح کرد: در اصفهان به عنوان یک از استان‌های پیشتاز در توسعه و تعمیق سواد شش هزار و ۴۸۱ نفر در سال ۹۹ از افراد بی‌سواد و کم سواد شناسایی و جذب نهضت سوادآموزی شدند.

وی در مورد دوره‌های سوادآموزی خاطرنشان کرد: از تعداد افراد جذب شده دو هزار و ۶۷ نفر آنها در دوره‌های سوادآموزی و یک هزار ۶۱۴ نفر آنها دوره‌های تحکیم و دو هزار و ۸۰۰ نفر در دوره‌های انتقال مشغول تحصیل شدند.

باباپور در خصوص بیشترین جذب گروه‌های سنی سوادآموزان در استان اصفهان، اظهار کرد: در دوره‌های سوادآموزی و تحکیم بیشترین جذب در گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال و در دوره‌های انتقال بالاترین آمار جذب در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است.

مزیت مدرسه محوری در سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: نرخ باسوادی گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله‌ها در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و در استان اصفهان هم نرخ باسوادی در این گروه سنی آمار بالایی دارد و در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ نرخ باسوادی کمتر است.

باباپور با تاکید بر مزیت‌های مدرسه محوری سوادآموزی، تصریح کرد: با توجه به نقش سواد اولیا در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تأثیر آن در کیفیت آموزشی، فرایند شناسایی و ثبت نام اولیای بی‌سواد دانش آموزان از وظایف مدیر هر مدرسه محسوب می‌شود و مدرسه محور بودن سوادآموزی مزیت‌هایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مدرسه محور شدن سوادآموزی مدیر هر مدرسه می‌تواند با همکاری معلمان و اعضای انجمن اولیا و مربیان نسبت به شناسایی، جذب و ثبت‌نام اولیای بی‌سواد دانش آموزان اقدام و با استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات مدرسه زمینه تشکیل کلاس را برای سوادآموزی اولیای بی‌سواد فراهم کند.

کد خبر 503634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.