تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی کشور خبر داد و گفت: اعتبارات راه های روستایی از امسال استانی شده و وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دخل و تصرفی در توزیع و تخصیص اعتبار ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری در جریان سفر یک روزه به استان خوزستان و بازدید از محورهای چهار شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل اظهار کرد: در این بازدید حدود ۷۰۰ کیلومتر از مسیر اصلی محورهای اهواز-مسجدسلیمان، مسجدسلیمان-لالی، لالی-اندیکا، اندیکا-مسجدسلیمان، مسجدسلیمان-هفتکل و هفتکل به اهواز مورد بازدید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این شهرستان‌ها جز شهرستان‌های کم برخوردار و محروم خوزستان به لحاظ راه روستایی هستند، افزود: شاخص برخورداری از راه روستایی در این شهرستان‌ها کم‌تر از میانگین کشوری است و باید اقدامات زیادی برای رسیدن به میانگین کشوری صورت پذیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در طرح ابرار این شهرستان‌ها دارای پروژه‌های زیادی هستند و حدود ۱۰۰ کیلومتر راه‌ها در هر شهرستان آماده آسفالت است که بلافاصله بعد از تأمین قیر مورد نیاز این کار صورت می‌پذیرد.

اکبری ادامه داد: اعتبارات راه‌های روستایی از امسال استانی شده است و وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دخل و تصرفی در توزیع و تخصیص اعتبار ندارد اما سازمان هماهنگی‌های لازم را با استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌دهد.

وی از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل راه‌های روستایی کشور خبر داد و گفت: سهم استان خوزستان از این میزان ۳۷۳ میلیارد تومان است؛ امیدواریم تخصیص اعتبارات استانی در حوزه آسفالت راه‌های روستایی به صورت کامل انجام شود تا بخش عمده‌ای از مشکلات این چهار شهرستان و دیگر شهرهای خوزستان در حوزه راه روستایی مرتفع گردد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اولین مرحله تخصیص اعتبارات استانی که آسفالت راه روستایی در آن لحاظ شده است، انجام شده و امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد از محل تخصیص اولیه اعتبار، اولین پروژه‌های استان اجرای پروژه آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل باشد.

اکبری تصریح کرد: در خصوص راه‌های اصلی در محورهای مورد بازدید قرار گرفته خوزستان، مشکلات موجود در حوزه رفع نقاط پر حادثه، تعریض قوس‌ها، اصلاح پیچ‌ها، خط کشی راه‌ها، نصب تابلو علائم ایمنی و ماشین آلات راهداری شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و منابع مالی مورد نیاز برای رفع این مشکلات به شهرستان‌ها تخصیص داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: کنترل و نظارت در این محورها ادامه پیدا خواهد کرد تا وضعیت در آنها به لحاظ ایمنی و ساماندهی ارتقا یابد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: خوزستان به لحاظ روکش آسفالت در وضعیت خوبی قرار دارد و در طول ۷۰۰ کیلومتر مورد بازدید قرار گرفته از محورهای استان کمتر از ۵۰ کیلومتر نیاز به روکش آسفالت دارد که تأکید شد امسال این کار انجام شود.

اکبری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ نقطه پر حادثه در سطح محورهای کشور رفع شده و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته هدف گذاری سازمان تا پایان سال رفع ۵۵۰ نقطه پرحادثه در محورهای کشور با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان می‌باشد که این اعتبار بر اساس شاخص‌های شناسایی نقاط پر حادثه، به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: سهم استان خوزستان از این تعداد حدود ۲۰ نقطه با تخصیص اعتبار اولیه به میزان ۱۰ میلیارد تومان به استان از محل منابع ملی است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر پایان اجرای نقطه پر حادثه آبگنجی در محور اهواز-مسجدسلیمان تا تیرماه امسال، اظهار کرد: منابع مرحله دوم رفع نقاط پرحادثه خوزستان در نیمه دوم سال ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 503615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.