نتایج اجلاس سه جانبه بغداد از زبان وزیران خارجه مصر، اردن و عراق

وزیران خارجه مصر، عراق و اردن نتایج اجلاس سران سه کشور در بغداد را اعلام کردند؛ اظهارات آنها حامل پیام حمایت همبستگی و تایید مواضع قاهره در قبال سد النهضه و نیز حمایت از عراق در جنگش علیه تروریسم بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سومریه نیوز، فواد حسین، وزیر خارجه عراق بعد از اجلاس سه جانبه عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری بر سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های اقتصادی و سیاسی و تلاش مشترک تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق اشاره کرد، هیئت‌های مشترک سازوکار تلاش در زمینه اقتصادی را ایجاد کردند و در این نشست مسائل سیاسی منطقه و راه‌های تقویت قابلیت‌های اقتصادی عراق برای مقابله با چالش‌ها بررسی شد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد، این نشست منعکس کننده همکاری مستمر بین سه کشور است.

فواد حسین با بیان اینکه نشست سه جانبه با محوریت مسائل مختلفی برگزار شد، گفت، سه کشور همکاری و سرمایه‌گذاری روی فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: در این نشست به تلاش مشترک در زمینه صنایع داروسازی و ایجاد شهرک‌های صنعتی اشاره شد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم گفت: اجلاس سران سه کشور در بغداد پرونده‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار داد و ما در قبال چالش‌های مشترک در کنار هم می‌ایستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن خاطرنشان کرد: اجلاس سه جانبه در راستای تقویت هم‌افزایی بین کشورها و به منظور آینده بهتر برای ملت‌ها و ایستادن در کنار یکدیگر برای مقابله با چالش‌های مشترک برگزار شد.

الصفدی، بعد از اجلاس سران سه کشور بر حمایت کشورش از عراق در مقابله با چالش‌ها تاکید کرد و گفت: تروریسم تنها خطری بر عراق نیست بلکه خطری بر همه ماست که باید در مقابل آن اختلافات منطقه‌ای را کنار بگذاریم.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: همکاری بین اردن، عراق و مصر به شکل گسترده‌ای به آینده بهتر برای منطقه ما منجر خواهد شد. در کنار مصر و سودان در موضع‌شان در قبال پرونده سد النهضه می‌ایستیم. امنیت آبی مصر جزئی از امنیت عربی است.

الصفدی تاکید کرد: صلح فراگیر بدون پایان اشغالگری و دستیابی ملت فلسطین به حقوق‌شان محقق نخواهد شد.

بعد از او سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد: ما در این نشست سرنوشت مشترک که همه ملت‌های ما را دور آن جمع می‌کند، بررسی کردیم. امید به میزبانی اجلاس چهارم سران در قاهره داریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 503569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.