سه عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع سرآمدان علمی سال ۱۴۰۰

با اعلام اسامی ۱۰۰ سرآمد علمی و ۱۵ سرآمد علمی جوان کشور توسط‌ دبیرخانه فدراسیون سرآمدان علمی، سه عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان درجمع سرآمدان علمی سال ۱۴۰۰ کشور قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، مهدی عبدی استادیار جوان دانشکده فیزیک، علی اصغر انصافی و بهزاد رضایی، استادان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان سرآمدان علمی ایران در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

دبیرخانه سرآمدان علمی ایران با بررسی مقالات منتشر شده در نشریات برتر در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ و استفاده از آئین نامه انتخاب سرآمدان علمی تعداد ۱۱۵ سرآمد علمی را شناسایی و معرفی کرد. از این تعداد ۱۵ سرآمد علمی به عنوان سرآمد علمی جوان معرفی شدند.

سرآمدان علمی جوان افرادی هستند که رتبه آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ (۱۰۱-۱۱۵) بوده ولی سن آن‌ها کمتر از ۴۵ سال می‌باشد. این سرآمدان از ۴۰ دانشگاه و پژوهشگاه کشور و ۱۶ استان هستند.

سرآمدان علمی از میان افرادی انتخاب می‌شوند که علاوه بر انتشار مقاله در نشریات مورد تأیید فدراسیون سرآمدان علمی، اعتبار علمی لازم را کسب کنند.

به سرآمدان علمی حمایت‌هایی شامل پژوهانه نقدی (از ۳۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان)، گرنت خدمات شبکه آزمایشگاهی (از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان) و امتیاز جذب محقق پسادکتری (از ۱ تا ۴ نفر) اعطا می‌شود.

شایان ذکر است ۴۰ نفر از سرآمدان علمی در رشته شیمی و ۳۶ نفر در رشته فیزیک فعالیت می‌کنند. سایر سرآمدان در رشته‌هایی مانند برق، داروسازی، ریاضی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 503539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.