۱۱۰هزار اصفهانی واکسینه شده‌اند/ دریافت واکسن‌های جدید تا پایان هفته

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که تاکنون ۱۱۰ هزار اصفهانی دو نوبت واکسن را دریافت کردند، گفت: با واکسن‌های موجود واکسیناسیون ادامه دارد و تا پایان هفته واکسن‌های جدیدی دریافت خواهیم کرد و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند واکسیناسیون در اصفهان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶۵ هزار نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال در استان اصفهان یک نوبت و بیش از ۲۷۰ هزار نفر با احتساب کادر درمان و بیماران خاص در استان یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، حدود ۱۱۰ هزار نفر هم دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص مراجعه به موقع به مراکز تجمعی واکسن، ادامه داد: اگر افراد بر اساس نوبت دهی به مراکز مراجعه کنند تا حدود زیادی از بروز تجمعات جلوگیری خواهد شد، همه افراد فراخوان شده باید بر اساس اعلام مرکز در پیامکی که دریافت می‌کنند برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص نوع واکسنی که در اصفهان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: واکسنی که در حال حاضر برای واکسیناسیون در استان استفاده می‌شود، سینوفارم چین است و هنوز هیچ کدام از واکسن‌های ایرانی وارد چرخه واکسیناسیون نشده است.

وی با بیان این که نوبت دهی واکسیناسیون قابل تنظیم است، افزود: با واکسن‌های موجود واکسیناسیون ادامه دارد و تا پایان هفته واکسن‌های جدیدی دریافت خواهیم کرد و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

فدایی در خصوص شروع واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا، تصریح کرد: برای شروع واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا منتظر دریافت دستور وزارت بهداشت و درمان هستیم و هنوز واکسیناسیون سالمندان ۶۵ سال به بالا شروع نشده است، اما به محض ابلاغ، واکسیناسیون این گروه از سالمندان را شروع می‌کنیم.

کد خبر 503522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبحانی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    وضعیت واکسیناسیون اصلا خوب نیست