اصفهان دیگر محله محروم و شهروند درجه دو ندارد

شهردار اصفهان گفت: منطقه ۱۴ دیگر یک منطقه محروم نیست و خوشبختانه تحت لوای شعار عدالت فضایی و تحقق گام به گام دیگر محله محروم نداریم، گرچه مردم محروم داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح ورزشگاه رستم در قالب هشتاد و هشتمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح با شعار «اصفهان در مسیر امید» اظهار کرد: سه سال پیش وقتی برای بازدید به منطقه ۱۴ آمدم گزارش دادند که محلی که در حال حاضر ورزشگاه رستم احداث شده با معضلات اجتماعی زیادی از جمله کارتن خوابی روبرو است، اما امروز این محل به مرکز پرورش روح و جسم جوانان دیاری تبدیل شده که در چهار سال گذشته شاهد موفقیت‌های بزرگی از سوی آن‌ها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: منطقه ۱۴ دیگر یک منطقه محروم نیست و خوشبختانه تحت لوای شعار عدالت فضایی و تحقق گام به گام آن، دیگر محله محروم نداریم، گرچه مردم محروم داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه متولی محرومیت زدایی از همه اجزای جامعه حکومت و بخشی نیز شهرداری‌ها است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان متولی رفع محرومیت فیزیکی از منطقه ۱۴ بود که به خوبی مأموریت خود را انجام داد.

نوروزی ادامه داد: وقتی برای احداث ورزشگاه رستم تصمیم گرفته شد همه به میدان آمدند و بیش از هفت میلیارد تومان برای آزادسازی زمین آن هزینه شد تا با صرف ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای احداث و تجهیز آن، ورزشگاه رستم تکمیل و در اختیار شهروندان منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در منطقه ۱۴ شهرداری اظهار کرد: مردم این منطقه با اجرای پروژه‌های متعددی همچون بخشی از رینگ چهارم از بسیاری حوادث دلخراش نجات یافتند و دیگر در سه راه نقشینه، میدان جوان، مسیر حدفاصل دو حصه صدای ناله فرزندان را نمی‌شنویم و شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار مرگ جوانان منطقه به دلیل وقوع تصادف نیستیم.

وی ادامه داد: مردم این منطقه دیگر راه دوری را برای رسیدن به مقصد طی نمی‌کنند چرا که جاده شش کیلومتری فرزانگان راه دور را نزدیک کرد و آلایندگی و ترافیک را کاهش داد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: منطقه ۱۴ از آسیب‌های اجتماعی دور شده و تحقق عدالت فضایی در این منطقه توانسته امید را در دل مردم برانگیزد تا آنها از احداث سالن‌های ورزشی و برخورداری از امکانات سخن بگویند.

وی با ابراز خرسندی از احداث چهار ورزشگاه در منطقه ۱۴ شهرداری گفت: این مسیر باید استمرار داشته باشد؛ به زودی در خیابان امام خمینی (ره) این منطقه، شاهد کلنگ زنی احداث ورزشگاه دیگری خواهیم بود تا طعم شیرین فضاهای فرهنگی و ورزشی توسط تک تک شهروندان چشیده شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از اینکه شهرنشینان را به رسمیت شناخته و برای تک تک آنها حقوق قائل شدیم و گام‌های مؤثری برداشتیم خرسندیم و این اقدامات را افتخاری برای اصفهان و ایران می‌دانیم به طوری که امروز اتباع بیگانه در منطقه ۱۴ احساس آرامش می‌کنند و عرب‌هایی که زینبیه را محل اقامت خود برگزیدند، احساس تعلق می‌کنند.

نوروزی گفت: با تکمیل پروژه ساماندهی اطراف حرم زینبیه و احداث کامل خط دو مترو که از دارک آغاز شده، این منطقه به عنوان محور گردشگری و زیارتی به ظرفیت خوبی جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد جدید تبدیل می‌شود که رفاه و آبادانی را به همراه می‌آورد، البته این مسیر را باید تداوم بخشید چرا که باید مردم را به سمتی پیش ببریم که احساس غم، اندوه و فقر و فاصله اجتماعی نداشته باشند و دیگر اینجا از شهروند درجه دو نام نبریم.

وی اظهار کرد: هیچ شهروندی در این منطقه نیست که ادعای چشم بستن مدیران برای رفع محرومیت آنها را داشته باشد. افتخار می‌کنم که شمارش حضورم در منطقه ۱۴ شهرداری از دست رفته چرا که این منطقه پایگاه همیشگی من بوده است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری همواره در کنار مردم است، گفت: در این دوره مدیریت شهری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و همانگونه که در این دوره بر اساس برنامه ۱۴۰۰ حرکت کردیم، شورای ششم نیز باید بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵ خدمات رسانی را تداوم ببخشد.

نوروزی تصریح کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار که شهروندان آن شاهد نتایج فعالیت‌های عمرانی در چند سال گذشته بوده‌اند، امروز به عنوان یک امر مهم نهادینه شده و شرایط برای تداوم ارائه خدمات بهینه فراهم است.

نوروزی ادامه داد: در جریان مبارزات انتخاباتی علاقه‌مند بودم که از طریق رسانه ملی با شهرداران سابق به گفتگو بنشینیم تا مردم شنونده تمام رخدادها باشند، اما به دلایل شرایط کرونایی این امکان فراهم نشد.

وی اظهار کرد: امروز در کنار اعضای شورای اسلامی شهر با افتخار از اجرای مصوباتی سخن می‌گویم که می‌تواند خنده را بر لبان مردم بنشاند و شادی را در دل آنها شعله‌ور کند و این وظایف به پشتوانه خرد جمعی با همت والا و ایثار مدیران و حضور منسجم و متحد خادمان مردم در شهرداری محقق شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به حضور پنج قهرمان از جمله «نگار اسماعیلی» قهرمان آسیا در رشته تکواندو، «مرجان سلحشوری»، دارنده مدال طلای تکواندوی آسیا، «نیما حجتی»، قهرمان آسیا در رشته کاناپلو، «فرزانه فصیحی»، قهرمان آسیا و «امین دهقان» تنها کوهنورد اصفهان فاتح اورست در این مراسم گفت: «سجاد مردانی» قهرمان جهان در رشته تکواندو نیز به دلیل حضور در اردوی تیم ملی موفق به شرکت در آئین افتتاح ورزشگاه رستم نشد که از همه این ورزشکاران و نام‌آوران برجسته تجلیل و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 503496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.